Tvättstugor

Driver mig till vansinne. I torsdags VAR jag tvungen att tvätta pga vissa omständigheter med min katt Börje, som förövrigt är ensam katt här numera... IAF

kl 19 kommer jag till tvättstugan. å en plupphelvetescylinder sitter fortfarande i dörren. Omärkt är den dessutom så jag vet inte vem det är som inte behagar lämna tvättstugan i tid.
Klockan går å går, när den e 19.30 kokar jag för fullt. Hämtar en skrivmejsel å med hjälp av Hanna bänder vi sönder cylindern. Jag går in å börjar tvätta. kommer tillbaka när tvätten beräknas vara klar, då står tvättstugetidsintehållaren där.... å fattar antagligen inte hur jag har gjort för att komma in. skitsamma. Jag sa iaf att jag blev less på å vänta så jag pajja cylindern.

Här följer nu en dialog:

N- Det var inte min cylinder, jag har lånat den av grannen
J- Jaha varför det?
N- Min är trasig
J- otippat mumlar jag
N- Jag har inte råd att betala en ny cylinder....
J- Nähä!
N- Det var ju onödigt att förstöra den!
J- Ja det kan man ju tycka. Aja gjort e gjort. det blir så om man inte håller tvättiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
N- Jag glömde bort det.
J- Som vanligt då tänkte jag å gick därifrån.

Nu har jag iaf meddelat mig till ägaren av cylindern att det är jag som förstört den, och anledningen till det. Har även pratat med min bovärd som ska ordna en ny, när ägaren hör av sig. Så jag messade B å sa att det bara var att höra av sig till Ragnar så fixas en ny.

Har dessutom tid på bilbesiktningen idag, är skitnervös.. har sagt på jobbet att om jag e sen så är det för att jag har fått körförbud å måste gå upp till solliden...

Mina utslag som kommer å går på kroppen (asså fyfan va de klia igår) tror jag e läkemedelsförsorsakade....  så jag har pratat med min barnmorska å fått nya piller.... men vem vill äta dom..... jag helst inte, men nån annan tycker det så de e väl bara å knapra på ett tag till då... tur jag fick en provkur.. dvs tre månader.. sen kanske jag inte behöver äta nå mer på ett tag....


nu ska jag gruva mig lite till å sen åka på besiktiningen............ lycka till till mig från mig

*Lars e fortfarande helt underbar, längtar efter honom hela tiden, har värsta abstinensen hela tiden.*

wish you were here

Wish you were here
Me, oh my countryman
Wish you were here
Wish you were here
Don't you know the stove is getting colder
And I miss you like Hell
And I'm feeling blue


Wish you were here
Me, oh my countryman
Wish you were here
Wish you were here
Don't you know the stove is getting colder
And I miss you like Hell
And I'm feeling blue


I got feelings for you, babe
Do you still feel the same
From the first time I laid my eyes on you
I felt joy of living, I saw Heaven in your eyes
In your eyes


Wish you were here
Me, oh my countryman
Wish you were here (I wish you were here)
Wish you were here
Don't you know the stove is getting colder
And I miss you like Hell
And I'm feeling blue


I miss your laugh, I miss your smile
I miss everything about you
Every second's like a minute
Every minute's like a day
When you're far away


Wish you were here
The stove is getting colder, baby
I wish you were here
Wish you were here
A battlefield of love and fear
And I wish you were here


I got feelings for you, babe
From the first time I laid my eyes on you


Wish you were here
Me, oh my countryman
Wish you were here (I wish you were here)
Wish you were here
Don't you know the snow is getting colder
And I miss you like Hell
And I'm feeling blue



helt klart outstanding. Go Rednex


Läste nåt..

Sökte på blogg.se efter min kusin Linn, men hittade nåt annat istället som jag tänkte att det där måste jag läsa.. fan det skulle jag inte ha gjort asså. blev enormt störd. så himla korkat av mig, å faktiskt inte särskilt schysst gjort  av henne heller, att lägga ut väldigt privata saker om det privataste vi har.... utan den personens tillåtelse. Jag skulle iaf inte vilja att Lars skrev saker i sin blogg om mitt PRIVATA .....liv. Fick iaf prata av mig med älsklingen. så det känns lite bättre.

Ja å Linn hittade jag aldrig

Sillystumpan bor hos mamma nu, Biffen som jag är kattvakt åt åker till Lenita i morron, å Börje får bo kvar.. han å jag åker till Lars i morron. Mina katter "älskar" att åka bil, gruvar mig redan.

Nämen jag får väl återgå till arbetet igen då....  allt for tonau


Kom hem från jobbet i bra tid.. lyckades skrapa ihop lite flex oxå idag tog inte full rast, stämplade in några minuter tidigare i morse å stämplade ut hela 1 minut efter utsatt tid... de här kan man göra tid på.

Läste precis katrines blogg... hon ska ha bebis, nä jag e inge avis alls.... hoppas på vissa förändringar jag me i mitt liv. å det vet han...

tvättstugan kallar... nån som kan offra sig att köpa en tvättmaskin till mig, och betala min elräkning? 

puss på Lars