Jag har bytt blogg

http://pemsan.bloggsida.se/

får väl som vanligt inte till länken......

Host å fräs

Jag verkligen hatar att vara förkyld. I början när jag nyss hade fått min tinnitus sa jag att jag var hellre förkyld resten av livet än hade tinnitus, men jag kan fan helt ärligt säga att jag har hellre tinnitus än förkylning. Tilläggas bör såklart att jag har en ganska snäll variant av tinnitus som mest gör sig påmind när det är väldigt stressigt eller när jag har varit uppi en massa oljud. Nä fy vale för att va förkyld. Det började redan förra veckan med lite torrhosta, som inte var så särskilt besvärande egentligen, på fredagen kände jag att det skulle va skönt med helg. På lördagen kände jag mig rätt okej, men började framåt kvällen å få lite ont i kroppen och PANG - på söndagen var jag helt däckad. Dock var jag ändå tvungen att sätta mig i bilen å köra ner till Fränsta eftersom Lars skulle hem å provskjuta nåt, som jag inte har en aning om vad det var. Direkt vi kom dit så ville jag egentligen bara lägga mig ner å sova. Men det blev iaf att vi följde med ner till Sundsvall för svärfar skulle köpa sig en Garmin astro (Gps) nu innan dom blir dyrare (kostande ändå 6000kr) Jag gick i slowmotion. När vi sen kom hem till Viken igen gick jag å la mig å somnade efter en stunds frossa. sov mellan 14,30-16,45 då jag försökte äta lite mat. ytterst lite vill jag hävda, jag mådde nämligen samtidigt väldigt illa. Gick å la mig igen och sov till 18,45. När vi åkte hem var jag faktiskt lite piggare eftersom jag hade tagit alvedon. Somnade för natten nångång vid halvtio tror jag. Jag sov i stort sett hela måndan, och igår var jag rätt seg oxå, orkade iallafall tvätta lite kläder och åka på ica för att handla in lite mat. Idag mår jag rätt bra, förutom att jag e sjukt snorig och att jag har ganska ont i halsen, när jag hostar. Dock måste jag jobba i morron, det går inte att va hemma nå mer nu, har en hel del som ska avslutas innan jag går tillbaka ut i resursen nästa vecka. 

Nu ska jag försöka äta lite mat tillsammans med min sambo som kommer hem på lunch! 

Nu var det längesen jag skrev

Jag har total noll blogg inspiration. Jag har mest bara rivit tapeter och så. Jag tänkte lägga upp bilder här sen när jag har tapterserat klart, (har inte börjat än, än) det blir väl nån helg här framöver.

hittade en lista som jag stal å gjorde om:

Vad heter ni? Emma och Lars.
Hur träffades ni? Via internet, spraydate. Han kommenterade ett av mina foton.
Hur länge har ni varit tillsammans? 1år 8månader.
Är ni förlovade? Ja, sedan 24/12-07.
Bor ni ihop? Ja, sedan mars 2008.
Har ni barn? Nej, inte än.
Har båda körkort?  Nej, bara jag, så än så länge bestämmer jag över bilen.
Kommer du ihåg er första kyss? Ja, hemma hos Jessica å Per. 20 januari 2007.
Vem sa "Jag älskar dig" först? Lars, han sa det på telefon, jag trodde jag hörde fel så jag bad honom säga igen...
Vem är äldst? Lars är 79a. jag 80a.
Vilka stjärntecken är ni? Lars är vädur och Jag är jungfru.
Vem fyller först på året? Lars.
Vem är längst? Lars.
Vem sjunger bäst? JAG.
Håller ni handen på stan? Ja, det gör vi jämt.
Kände ni varandra innan ni blev ihop? Ja, vi lärde känna varann via nätet och sedan dejtade vi ett tag innan vi blev ihop.
Vad har ni gemensamt? Vårt hus och våra katter. Annars har vi helt olika intressen, Lars är jakt- och vapenintresserad, jag är mer inne på heminredning
Har ni någon speciell låt? Ja en speciell Nightwish låt.
Har ni stora framtidsplaner? Ja. Fixa till huset så det blir som vi vill ha det, och såklart BARN.
Har ni gråtit i varandras armar? JA! Måånga gånger.
Har ni varit utomlands tillsammans? Näe.
Vilket är ert bästa minne? vår förlovning och när vårt bud på huset antogs.
Vem lagar bäst mat? Jag, eftersom de e mest jag som gör det.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll?  Kollar på tv, eller pular lite där det behövs.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nä inte jämt, men väldigt ofta.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Beror på. Han i Bräcke (men urpsrungligen från Fränsta) jag i Torvalla. Drygt 6mil ungefär.
Blir du lätt svartsjuk? Det kan jag inte påstå.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Olika beroende på situation.
Brukar någon av er prata i sömnen? Lars både pratar å snarkar. själv e jag ofelbar.


över och ut.