Jag har en ny kärlek....

Jag har kommit fram till att Brolle Jr e helt fantastisk.... han sjunger helt underbart. Dessutom så som han ser ut nu... my god! Fast Lars är fortfarande min absoluta favorit...

Jag fortsätter att strejka, i morron är det tydligen sjuksköterskans dag.. den firar jag på postgränd i stan. I Vårdförbundets lokaler. Alltså, vi strejkar för en god sak absolut, men jag känner att när det inte kontrolleras vilka som är på vårdförbundet eller inte så kan jag nästan lika gärna vara hemma å greja.. Vi gör ju ingenting... sitter av tiden känns det som. Två datorer till alla som är där, näe, å stå strejkvakt är ingen höjdare heller... helt värdelöst. På sjukhuset står dom iaf två st på varje vaktpass, men på korttids står man ensam. Aldrig har väl två timmar gått så långsamt som i onsdags mellan 13-15....

Nu har jag å Lars nästan bestämt oss för en bil. Det kan komma ett avgörande belut på lördag. Det lutar starkt åt en Ford Focus 1.6 ghia -03 årsmodell. bara 5400 mil, en ägare, jämtlandskörd. fullt utrustad. till ett förmånligt pris!

Idag skulle jag kolla på hitmakers, eftersom Anders Nilsson var med... men dement som man e så glömde jag bort det, får se till att pricka in reprisen istället då.

Nuså...

sista dagarna nu...

.. Å sen blir det strejk!! På måndag kl 12 oavsett vad vi gör då går vi sjuksköterskor som inte ska jobba trots strejken hem. Eller hem, vi ska ner på lassa å utgå därifrån på nån form av manifestation. Vi ska tydligen tåga till Vårdförbundets lokal och där få direktiv om vad som gäller under strejken.. Jag hoppas vid gudarna att jag inte behöver åka till stan å va strejkvakt eller nåt.. då jobbar jag hellre asså. känns lite löjligt att gå med plakat å vråla på stan typ : MERA LÖN!

hur som haver så lyckades vi inte tömma avdelningen, utan vi var tvungna att söka dispens för ett visst antal personer, vet inte riktigt hur många. två sköterskor från plan 1 och 2 blev uttagna att jobba. Jag klarade mig! Visst, jag behöver inte strejka men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill va lite "ledig". Jag jobbar i helgen och det kanske är drygt 10-14 patienter kvar på avdelningen under helgen. jag vet att några går i morron å på söndag. Ska bli skönt å ha de lite lugnt.

Snart ska jag sätta mig i bilen å åka till stan. Lars ska åka hem till Viken å jaga bäver i helgen så jag åker in redan idag. får lite sovmorron iaf i helgen, de känns hur bra som helst..

ja jag ska väl försöka hålla bloggen uppdaterad om vad som händer...