Drömvinsten!

Skulle inte va helt fel med drömvinsten.... vem säger nej till typ 176 miljoner kronor? Jag skulle med glädje ta emot dom!! då skulle jag:
1. Gå på banken å göra upp ;)
2. Gå till chefen å göra upp, (dvs säga upp min heltidstjänst för att jobba kanske 1dag i veckan, för det sociala samlivets skull)
3. Ringa efter nån som kommer å fixar till huset precis så som vi vill ha det.
4. Köpa granngården hemma i Värviken och
5. investera... dvs köpa massa saker som efter 10 minuter tappat halva värdet ;)
Lars skulle dock köpa å öppna en vapenbutik, men då räcker inte 176miljoner sådär vidarns långt efter att vi har gjort ovanstående punkter först *hihi*

Jag vet att jag skriver jättesällan, men jag har fullt upp med att bara va, och ta hand om Jeppemannen, eftersom sambon min inte riktigt "hjälper till" så som jag trodde han skulle göra. Det är fortfarande jag som sköter det mesta, å det helst med Jesper på armen, därför måste jag köpa antingen en bärsele eller en bärsjal för att få armarna fria. När jesper sover får jag ju passa på att göra att som måste göras (glömmer bort att vila å är därför helt död typ hela tiden)
Jag är imponerad över Sandra som skriver så mycket blogg nu när hon har en liten till att ta hand om. Hon är underhållande att läsa! :)

Håller på å planerar dop! Har hört nåt töntigt rykte om att det är två psalmer som gäller, men eftersom Lars lillebror Mikael sjunger så ska han sjunga... så det blir väl isf bara en psalm då. Just nu är jag lite insnöad på att han ska få sjunga VÄLKOMMEN HEM av Sonja Aldén, den sången är underbar och är tillägnad just ett barn. om inte blir det HANDENS FEM FINGRAR av Lisa Nilsson.

I morron ska mormor vara barnvakt å Lars ska iväg å skjuta pangpang så jag ska passa på att sova!
Dessutom ska jag köpa en trisslott och en lotto, så jag får min älskade drömvinst nångång ;)

!!!!!!!!

Med en skrikande son som inte gick att trösta alls höll jag på att bli galen. Det var antingen mitt eller hans huvud i väggen! Han blev tyst innan!! *tur för oss båda de*

nu verkar han sova å får faktiskt gärna sova för natten nu om han vill! Bara han är lugn!

lugna nätter

I stort sett hela veckan har nätterna varit hur underbara som helst. Lilleman har somnat mellan 22-00 och sovit iaf i 5-6 timmar innan han vaknat å velat ha mat, har ätit å i stort sett somnat om på direkten. Kanske kan det bero på att vi sovit nere i vardagsrummet med både lampa å tv på... Det är nästan så att jag inte vill sova i våran säng längre eftersom soffan e så go att ligga i..

Jesper har en period på kvällen när han är mera gnällig ofta i 19-20,30tiden. Jag har listat ut (kan ju inte va annat) att han antingen har en rap som sitter fast eller är mera hungrig... tillfredsställer man då hans behov somnar han oftast väldigt gott sen! ;)

Idag, om typ 2 timmar ska vi åka till min moster å hennes man, å jag tror att Jesper ska få ha sina jeans på sig... han måste ju använda dom innan dom blir för små. till det blir det svarta strumpor med pirater på, å en body och en grön munkjacka (Det är kallt där vi ska hålla till så de e bäst man klär han ordentligt å få klä av lite istället! Måste nog ta med vagnen oxå eftersom de små liven inte ska sitta för länge i babyskyddet, det räcker ju med att han ska sitta där i 5 timmar under bilfärden dit å hem....

Nu ska jag gå å stryka gubbens skjorta!

heddå!


vad göra?

Någon av mina katter har i förrgår använt våran säng som toalett, mest troligt i protest mot Jesper! Jag har mina starka aningar om att det är Börje, för han har klart och tydligt visat att han inte tyckte om den förändring vi gjorde den 10 januari (när vi kom hem från BB) Tyvärr upptäckte jag inte olyckan förrän det nästan var sängdags å både bajs å pink var rejält intorkat... eller hur man nu ska uttrycka det. Så jag har nu (såklart) fått tvätta upp allt i sängen, bara kuddarna kvar, men dom var inte attackerade men ändå. (Köper nog nya kuddar eftersom jag inte tycker man ska tvätta sönder dom...) Köpte Galltvål igår å har nu gnidit in madrassen med det där jag ser och känner på lukten att det är pinkat. Förhoppningsvis ska det hjälpa! Händer det en gång till då ryker Börje det är ett som är säkert!

Annars så rullar det på, jag tycker dagarna går väldigt fort. morgon-kväll-morgon-kväll! hela tiden. Vi var på bvc igår å vägde å mätte. Igår vägde han 4585gr. en ökning med 400gr sen förra måndan! 53cm lång å huvet 38cm! 

På lördag ska vi åka på 50-års kalas till Tullingsås, hitanför Strömsund. Min mosters man fyller jämnt! Snacka om heldag, eftersom det tar minst 2½ timme dit måste vi åka i 13 tiden hem lär vi väl inte åka förrän runt 18-19 kan jag tro.

här är senaste bilden på jeppemannen!


blir lika full i fniss varje gång jag ser den!