tänkte lägga upp en film...

men jag fick inte till det så det kommer lite bilder på Jeppe istället :)


Sitter i soffan å kollar på tv.... är helt inne i vad som visas :)


Börjar bli less på hoppgungan, som det ser ut på hans min


Bästa Ewa på FC och Neo - som är för stor för gåstolen men som promt skulle sitta där! :)

tidsfördriv (kopierat å nyifyllt - från bloggen i augusti -07)

Här kommer lite tidsfördriv:

1. Tre namn jag lyssnar till:
Emma, mamma (snartså) och sockertoppen (öhh.... ;) )

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Oftast på bra humör, glad

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag sen jag fick barn bara har blivit fetare å fetare... *USCH*

4. Detta är jag rädd för:
Att nånting ska ske med Jeppe som vi inte kan hjälpa honom med utan hjälp...

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Frukost, lunch och middag ;)

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
skita pengar, flyga samt tåla min "granne" mittemot

7. Detta tycker jag om att göra:
Vara med min underbara son, sova samt kolla på tv

8. Detta vill jag göra just nu:
Inte jobba

9. Bästa känslan:
Lycka

10. Värsta känslan:
Ångest

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Humor, ärliga ögon, fin kropp
 

12. Är du kär just nu:
- det har väl avtagit å blivit kärlek istället

13. Jag vill gifta mig:
Det är inte ett måste, men jag är ju förlovad

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Resa, få se mina barn få egna barn samt vara lycklig *läs rik*

15. Min käraste ägodel:
Per JESPER Gustav Karlsson

16. Något jag vill ha i present:
Ny kyl å frys :)

17. Detta har jag på mig just nu:
Tunika samt haremsbyxor i jeansstil

18. Favoritplagg:
Gillar jeans

19. Favoritdjur:
Katter

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Pop, rock, svenskt, ballader, smörmusik? det mesta utom vrålmusik typ arch enemy

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:

Underbar, Fireflies och .... idol-ERiks senaste...

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Roligaste - musik
Tråkigaste - Kemi

23. Stjärntecken:
Jungfrun

24. En bok jag gillar:
En komikers uppväxt

25. En film jag gillar:
oj, en bara? Har massor

26. TV-program jag gillar:
Arga snickaren

27. Favoritdoft:
Hugo boss intense

28. Detta äter jag gärna:
Popcorn

29. Dricker helst:
borde säga vatten, men jag är nog för beroende av coca cola för att inte skriva det. har dock skurit ner rejält!

30. Favoritgodis:
Blandat plockgodis

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Klassisk charterresa till Kanarieöarna!

32. Färg på mina ögon:
Blå-grå, gröna med inslag av gult å brunt

33. Min längd:
157

34. Jag tror på:
Många saker..

35. Jag spelar:
ibland på lotto men vinner aldrig

36. Person jag beundrar:
Towe!

37. Så här bor jag:
I ett hus 7 r.o.k. 140kvm boyta. tvåvånings southeränghus. Balkong hela baksidan huset. Alldeles för mycker rabatter för min smak just nu, med en liten... hinner inte rensa ogräs. Har renoverat litegrann, ska ge oss på radonsanering snart samt tillfixning av köket.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Döda krukväxter ? vad är det?

39. Det här tänder jag på:
Olika, helt klart ett plus om han luktar gott

40. Det här gör mig avtänd:
Dålig andedräkt!!!

41. Favoritfärg:
Röd, grön och brun, OCH svart

42. Favoritcitat:
Som du själv vill bli behandlad ska du behandla andra

43. En hemlighet jag vet:
Eller hur..........

44. Bästa present jag fått:
Present å present men Jeppe var en fin gåva!

45. Senast köpta skiva:
Bra fråga... förmodligen köpte jag ett original... byter ut brända skvier eftersom jag hittar till bra pris ;)


Terracortril

... är en gul salva som innehåller både antibiotika och hydrokortison, fick den utskriven för mitt sår som jag har på höger öra, ytterdelen, i onsdags. Kunde dock inte hämta den förrän i fredags när vi var till stan, eftersom den var slut i Bräcke. Nåväl, har nu smörjit sen dess och jag tycker redan att det känns bättre. det kliar inte och jag upplever det som att jag har mindre utslag på kroppen oxå... ni kanske minns att jag får utslag som vi inte vet vad det beror på:



"förhoppningsvis" så är det nå skit i det såret som nu kommer läka, och som gör att jag inte behöver få så mycket utslag nå mer, samt att jag slipper äta anithistaminer i tid å evighet. Dock hade jag nästan inga utslag när Jeppe låg i magen... minns dock inte hur såret i örat var då... men det har mer eller mindre varit konstant i närmare 3 år.. dvs lika länge som jag har haft utslag.

Idag har vi varit på konfirmation i Revsunds Kyrka! när det begav sig för en annan då drog vi ut på de så de tog 2 dagar.. men jag vet inte vad som var värst.... vi hörde inte ett smack.. prästen bara mumlade hela tiden. Men konfad blev hon iaf Rebecca, herregud var det inte nyss jag bytte blöjor på henne? (nä det var nog 14 år sen ändå - KONSTIGT)

Igår hämtade å bar vi över 1000kg skifferplattor - man kan tycka att det var att överdriva en smula å det var det verkligen, vi behöver egentligen bara 15-20 plattor, inte så många som det blev igår, men dom är dyra att köpa så vi tog dom alla ändå just därför. LArs ska ju köpa hund framöver så det behövs väl lite plattor dit me'. Har ju alltid velat ha en jämthund om jag ska ha en älghund, men dom hårar ju så förbannat så jag kan faktiskt tänka mig en Drever om han vill ha en sån, eller varför inte en strävhårig Tax, dom drar man ju håret av - alltså kan man kontrollera de där med nerhårning ;)

Jeppe växer å frodas, just nu sover han, å har gjort sen halv sju ikväll - det tar på liten kille att vara i kyrkan, eller så beror det på att han är förkyld å har hosta. Hur mycket/lite kläder ska man ha på dom egentligen? ibland undrar jag om det är mitt val av mängd kläder som gjort honom sjuk? svårt tycker jag! men det blir väl ganska varmt däri vagnen så... just nu när det varit så varmt har han haft vanliga kläder, mössa, vantar å en munkjacka.. plus filt ovanpå!

min fisprupp: