Skrivit på

Idag har jag varit till min nya chef (ja jag fick jobbet i Bräcke om jag inte har sagt det redan) och skrivit på anställningsbeviset. Den 14/7 börjar jag jobba där... ett problem bara... jag har kvar anställningen på korttids till den 20/7.. Ska lösa det med att ta betald eller obetald semester. Fick veta att jag börjar min karriär med att vara i Kälarne.. Känns sådär, men det verkar som att jag kommer ha leasingbil så då är det ju lugnt. Sa till chefen att min bil inte håller för nå många resor till Kälarne. Kanske dags att göra slag i saken å köpa ny bil nurå. Som situationen är idag så måste vi låna bil i stort sett jämt vi ska göra nåt eller handla nåt. Vi har funderat på en Saab 9-5 2.0 turbo men det får tiden utvisa hur mycket vi har råd med.
Nu har vi ju dragit på oss en 40" lcd tv oxå!!. Måttet var rågat när t.o.m. mamma hade köpt en platt-tv.. med fina rabatter å avdrag så kostade tv:n dryga 10000kr ist för 12000. Ska betala av den så fort vi kan har vi tänkt.

Den 5/5 kl 12 om det blir som det hotas med så går jag och mina sjuksköterskekolleger ut i strejk. Känns bra att få upp lönerna, dock verkar det svårt, vad jag förstår så pratar dom inte med varandra så det är svårt att komma till nåt bra resultat (dom som löneförhandlar eller vad fan man nu ska säga att dom gör). Vi håller iaf på som bäst att tömmer avdelningen på patienter. jag jobbar helgen som kommer dvs 3-4 maj och förhoppningsvis om det blir strejk så är det i princip inga kvar på avdelningen då, patienter alltså!

Nu ska jag å gubben åka på sveriges dyraste mack å tvätta bilen (Shell i Fränsta)

ikea i morron!!!!!

hemsk fredag

Idag har vi begravt min lilla farmor, hann inte längre än hem till pappa innan jag tjöt första gången. Sen var det ett himla snörvlande under ceremonin i kyrkan. Trodde inte att jag skulle känna så som jag faktiskt gör. Jag å min familj satt på första raden, så vi gick fram först och lämnade våra blommor, Jag såg att det stod nåt på en skylt i höjd med farmors huvud, men vad det såg jag inte. Summa summarum: fyfan jag vill inte göra om det på länge. Det nästan värsta var när farmors syster skulle gå fram tillsammans med sina söner, hon har senaste åren blivit väldigt dement, och hon visste inte vem det var som låg i kistan, fast hon hörde prästen prata. Efter att allt var slut frågade Ingrid vart Kerstin (farmor) var, om hon åkt hem i förväg... då började jag superböla igen.
  
Efteråt var det minnesstund i sockenstugan. Det var några som pratade om farmor, om vilkem viktig person hon faktiskt var för våran by. Hon var helt fantastisk. Jag saknar henne jättemycket.

Prästen hade lånat farmors bibel, aldrig hade hon sett en bibel så välläst, det var understruket på nästan varje sida. med rött!! bibeln var från 1917 eller 1919.

Den 4e maj skulle farmor bli 90 år, så ska jag på hennes grav och sätta en blomma

Sen sist...

Ibland kan man undra om man var helt dum i huvet.. som bytte bort 10 minuters resväg till jobbet, mot närmare 1½ timme. Jag menar inte att jag ångrar mig, men det känns redan efter en veckas pendlande att jag inte kommer orka de här nåt alldeles för länge. Dock kan ett nytt jobb vara på gång, bräcke har ringt min chef och bett om referenser.. det borde ju betyda nåt bra eller?!

Ja som sagt nu bor jag i Bräcke.. Fy å usch vad det är jobbigt att flytta! Det blev tyvärr jobbigare än vi trott att det skulle bli. För det första så fick vi inte in alla möbler i möbelbilen som vi hade räknat med att vi skulle. Å sen visade det sig att allt småtjafs som man tycker bara e småsaker tog rätt mycket plats det med. Så vi åkte fram å tillbaka massa gånger.

och för det andra så dog min älskade farmor kvällen innan vi skulle flytta! Så jag var liksom lite bedövad i skallen hela flyttardagen. Begravningen blir i Revsund, 11/4 kl 11. *Gruvar mig*.

Men nu bor vi som sagt tillsammans, det tog några dagar innan vi kom i ordning... massor med grejer åkte ner till förrådet, så det blir väl till att bege sig dit vid tillfälle framöver å gå igenom vad som ska va där å vad som ska upp i lägenheten, (tänkte lägga ut lite bilder på bostaden sen)

Lars besiktade sin lägenhet, helt utan problem den 30/3, och eftersom det inte fanns nåt besiktningsprotokoll att stämma av emot så kunde Jens (besiktaren) endast anmärka på städningen, men det gjorde han inte, det var välstädat. Han höll iaf på å spy när han såg Lars's badrumsskåp... det skulle genast bytas ut och badrummet fixas till... ny spis å golv i rummet sen blir den lägenheten jättefin. 
Min tur att besikta på måndagen, först åkte jag till moa å fixade till min tatuering.. blev jättebra. besiktaren kunde inte anmärka nåt speciellt i torvalla heller, ett skav på tapeten i vardagsrummet bara.. jag menar, den är ju i princip helt nyrenoverad så det har inte hunnit bli några skador som var nåt.... hehehe som han såg iaf..

Nu har jag gått ner 7kg... ungeför 0.5kg/vecka om man slår ut det på den period jag har hållit på. Har några kilon kvar.. helst 11 till men jag kan tänka mig att lugna ner mig  om 7kg till...

Känner mig mosig idag  *kanske blev för blött igår*

Nu väntar jag med spänning på lite olika saker som kanske blir verklighet inom nån månad...

Heippa!!