Det börjar nu närma sig

Ja nu märks det att det är förändringar på gång. Tiden går, vilket är bra, det börjar nämligen dra ihop sig för mig nu. förhoppningsvis får jag semester tisdag å onsdag, så jag kan åka till kälarne och få lite inskolning, eftersom det är där jag kommer börja min sjuksköterskekarriär i Bräcke Kommun.

Vad har hänt sen sist jag skrev egentligen... ja jag kommer ju inte ihåg nästan när jag skrev sist, men jag har iaf strejkat, och strejkat klart, helt klart hade jag hellre jobbat om man ser till alla bekymmer med pengar som denna strejk medförde. Tur helt klart att jag har Lars säger jag bara. Vi fick utbetlat veckovis från vårdförbundet, och jag kan ärligt inte säga om det var 100% av lön eller 80% vi fick, eftersom jag fick olika betalt varje vecka. lönen från jobbet blev enormt.... liten, vi var dessutom lockoutade enligt lönespecen, men det verkar rätta till sig, eftersom vi började jobba igen i torsdags.
Vad har hänt mer? Jo, vi har köpt en bil, en Ford Focus 1.6 ghia 03-årsmodell. går jättebra, och TYST framför allt, det kan man inte säga att seat'en gör. Enligt beräkning är vi skuldsatta till juni 2015 men vi har planerat att betala av den mycket fortare, typ slänga iväg en månadslön 3-4 ggr/år det ger bra resultat om man kan betala av 10.000kr direkt...
16kvm trädgårdsland har vi grävt också, hemma hos pappa, vi har fräst det befintliga landet och utökat storleken på det som sagt, nu ska det bara planteras, vilket jag faktiskt gruvar mig för, undrar om man ska leja bort det till dom därhemma som oxå ska använda landet... aja, det lär ju ordna sig.

Midsommar ska firas utanför Ö-vik, om min chef ger mig ledigt!! Eller om, jag ska dit oavsett, det har varit planerat länge!! Så jag åker oavsett, hehe

Näe jag måste nog ut i solen lite tror jag

Heippa!