Så var det bestämt

Att vi flyttar till trean i bräcke. Eller jag hoppas verkligen det, för allt är redan uppsagt! hihi! 1a april går flyttlasset. Lars har tur med sin minilägenhet som ska tömmas och städas.. dessutom har han nästan ingenting som ska med... blir datorn, tv:n, sängen å micron.... Bordet tror jag får flytta på tippen, det är nämligen tippvänligt, likaså stolarna.Ska väl försöka få till lite kartonger till honom som han kan packa alla sina värdefulla jakttidningar i. Det känns dock lite mera gruvsamt för mig.... har ju en aning mera möbler som ska med... har dock en byrå som jag tänkte skänka till lillebror om han vill ha den. Mitt vitrinskåp blir värst att frakta.... vill ju inte att det ska gå sönder liksom... Förresten, Börje blir helt klart värst att frakta, det kommer bli en timmes människoplågeri med den katten i bilen, dessutom brukar den som kör bilen (jag) inte kunna hålla emot utan får raseriutbrott på den stackars katten som inte kan vara tyst... Är Lars med i bilen så går det bättre, då kan dom stirra på varann under en timmes tid.

Viktandet går bra, har gått ner runt 3,5kg. tar man det lugnt så går det bra, lättare att hålla vikten sen oxå, om man inte går ner för mycket. Blir ju dessutom mera promenera sen, när jag inte tar bilen till jobbet jämt.

Nu tror jag bestämt att jag ska ta fram snabeldraken en sväng...

hopp å hej

flyttkartonger...

Kan man använda till mycket. Men det vanligaste är väl när man flyttar, det kommer jag antagligen att göra snart. Vi har pratat om hur vi vill ha det, Lars vill inte bo i stan.. å jag vill bo med Lars, så jag offrar mig för kärleken.
Har hört mig för om eventuell tjänstledighet typ 25% så jag orkar med att pendla. Blir såklart mindre pengar på kontot, men det får väl vara värt det eftersom jag får vara med min älskling. Dessutom har jag för avsikt att inte jobba kvar så värstans länge till om jag blir Bräckebo. Har hört att den nya chefen över Gimsätra e Saila Q.. jag drog en grov rövare å mailade henne om jobb... hoppas bara att hon fortfarande använder den mailen jag mailade på.... Det lät iaf inte helt omöjligt att få va lite ledig efter semestern... får väl stå ut med mina 100 % tills den är över. Eller så är jag ledig 25% fram till semestern.. sen jobbar jag 100% själva semestern. å sen 75 igen... om jag inte jobbar i bräcke vill säga. Vi ska iallafall kolla på lägenhet på måndag. ska bli spännande. 3rok 72,7kvm 4440kr plus hushållsel.


Annars då? inte så mycket. Fick komma på hudmottagningen igår... men oturligt nog fick jag inte visa upp några utslag, för jag hade inga att visa upp. Men jag fick iaf med mig 3st remisser för diverse blodprovtagning. allt för att utesluta vissa saker... vad vet jag inte. däremot sa läkaren jag träffade att jag skulle ringa ner på hudmottagningen så fort jag får några utslag så får jag komma ner och visa upp dom då. Hade då kunnat åka i  morse, men jag hade inte möjlighet att lämna jobbet.  Jo visst ja!! Tatueringen är det inte som är orsaken... å de e ju skönt. Men jag undrar vad de e asså...

*man funderar å funderar*

är återigen på facebook.... kunde inte hålla mig borta...

Puss å gurka

Fredagar...

Brukar ju vara ganska bra'a dagar, men inte om man har hela helgen framför sig med jobb.... När jag kommer på jobbet sådär kl 12.45 så är alla så sprudlande glada för att det är helg.. å då är man ju ledig snart. Men så är inte fallet idag, jag ska denna helg jobba kvällsturer, utom måndag då jag jobbar 8.30-17.30. Fredagkvällen är värst, men sen brukar det gå ganska bra dom resterande kvällarna. *Å de e ju bra.

Var hos älskling i förrgår till igår. Det är fan skitjobbigt att åka därifrån. Verkar ha kommit in i en riktig böl-period nu, det ska grinas jämt å ständigt. Å varje gång är det samma sak, inget jobb för Lars i stan = ingen Lars hos mig. det suger!!! Dessutom uppstod ett litet missförstånd som inte gjorde saken bättre, efter att vi hade lagt oss.. Mina piller e slut nu... å ja sen fattar ni resten... kände mig... ja, ratad, men det redde sig..

Jag e så avis på min buddy Katrine som snart ska få en skrutt... å jag vet att jag är världens sämsta på att höra av mig, men jag hoppas jag får komma å hälsa på när bebbe e född.... men risk föreligger på att Katrine inte har nån bebis kvar när jag åker hem,,... ;o)


Håller som bäst på att viktväkta nu, jag å emma var å skrev in oss för snart två veckor sen, jag har gått ner två kilo. mer hade det säkert kunna va om jag hade bott närmare jobbet å sluppit tagit bilen, eller det måste jag ju inte men det blir billigare att åka bil än buss. Jag ska dock fixa mina bromsar på cykeln så jag kan börja cykla så fort ljuset å väglaget tillåter.
viktväktandet har många anledningar, den mest primära anledningen just nu är att jag sen jag blev tillsammans med Lars, gått upp näsan 10kg. den andra anledningen är att jag skulle må mycke bättre o jag gick ner 10kg till utöver dom 10 jag gått upp. Och den tredje anledningen e att den dag jag å Lars gifter oss ska jag väga max BMI 25... dvs max 62, så jag har några kilo att jobba bort.  Fast jag har väl aldrig varit smal egentligen, så för mycket vill jag ju inte tappa heller så man ser sjuk ut, typ som Uffe Larsson...

nuså...
lite å fixa innan jobbet

hej å hå så länge



För-gift-ad

Eller det kanske ska heta som man brukar säga: FÖRLOVAD!!! Jag är nu för-gift med min underbara älskling Lars. Känns så himla bra. Det var det som var den dyra julklappen jag skrev om för nån blogg sen, men det har absolut varit värt det , att ha varit utan pengar... då när jag var utan pengar alltså.

Fick några julklappar oxå förutom ringen av Lars.
2st Lasse Åberg glas, typ longdrink.... *törs man använda dom, jättedyra*
6st snapsglas på rund fot, bäst man e nykter när man dricker ur dom, medföljde även en passformad glasbricka.
Kort på Isac å Liam. Otippat värre, men det är kul å se hur dom växer från år till år. Dom får byta plats med dom korten jag har på pojkarna nu...
Vad fick jag mer?? Jo lite pengar av mamma och pappa.  Det bästa var ändå att jag nu har Lars, föralltid hoppas jag.

Jag skrev  nångång att jag skulle göra pricktest, och pga min demens kommer jag inte ihåg om jag har skrivit om det här eller inte. Gjorde iaf detta men det visade inte på Börje Allergi. vilket känns skönt., däremot reagerade jag på björk och gräs... Börjar mer å mer tro att jag har fått mina utslag av min tatuering som jag gjorde i september.
Undrar just hur länge man ska stå ut med detta kliande innan det ger sig.


Längtar så otroligt efter att få bo med min älskling, men jobbsituationen ställer verkligen till det, han i Bräcke å jag i stan.  Nån av oss kommer att få "offra" sig. Vi får se vem, och när. Förhoppningsvis behöver vi inte vänta så himla länge till.

Idag läste jag om en skoterolycka utanför Bräcke, en man i 30-års åldern... hjärnan började jobba på högvarv.. det är ju faktiskt så att man då kanske vet vem det är.... Efter några timmar kom ett SMS till min mobil, med namnet på den det var, samt att han var död., Jag blev alldeles kall. Vill inte skriva här vem det var med hänsyn till hans släkt.
26 år och tre barn. Ni får läsa själva i tidningen den dagen hans dödsannons är med, jag kände inte honom så väl, men jag har träffat honom på några fester, sen senaste för 2 veckor sen. Känns helt sjukt,. Tänk om han inte hade tagit skotern å åkt.. dog han på väg till eller från... om det var från, varför stannade han inte kvar, Frågor som inte kommer få svar.

Livet är verkligen bara ett lån.

Som författaren Sten Lindkvist skrev. Människan har ett visst antal hjärtslag tilldelade sig, därför dör vissa av plötslig spädbarnsdöd andra som 103åringar. Kanske kanske inte.. vem vet.

*För att du finns för att du kan*

Hejhej från mej