Tradera

har lagt ut en klänning å en tröja på tradera, tog 4dagars auktioner eftersom jag inte orkar vänta... tycker själv alltid att ALLA auktioner har för långa tider, när de e nåt man vill ha direkt. Funderar på att köpa nån väggtext till köket sen när vi renoverar om... tror det kan bli aningen ett recept på pannkaka eller kladdkaka.. vi får se, framförallt får vi se vad det kostar. Vi har mest troligt bestämt (jag har) att vi ska göra köket i sommar. nya handtag till köksskåpen har vi iaf skaffat redan på.. TRADERA!!! 27st fick jag för totalt 410kr (540kr på ikea, nya) så nu fattas det bara 5-7st beroende på om vi ska ta bort skåp eller inte!
BLir lightversionen av renovering.. nytt golv från Byggmax, Antracit heter det. tapeter ska jag se om jag hittar på Rusta. nån med fint mönster som passar i kök, som glänser! nya bänkskivor och ny diskho från Ikea blir det oxå. Kakel eller mosaik ska vi ha (jag röstar för mosaik) ovanför diskbänken, den nuvarande kakelfärgen är Rosa med blommor *såå fint* Överskåpet som går rakt ut i rummet ska väck, lite ny färg i taket å sen ska de väl va klart.
- På detta kommer senare ett nytt köksbord å taklampa. bord å stolar mest troligt från jysk eller bonus. Vi får se om köksoffan blir kvar eller inte, den e ju praktisk!

Jesper växer så de knakar. i morron börjar vi med baby semp 2... han behöver äta så mycket för att bli mätt, så vi byter nu! blöjkontot blir ju enormt med alla dessa blöjbyten, han är rätt kinkig på blöta blöjor! Man kanske ska testa lite olika märken för att se om det är andra än Libero å pampers som funkar.
Han låter en massa mer nu än förra veckan, *ja jag vet dom ska utvecklas* å han har börjat låtsasattackera... å tuggar som en galning på allt han kommer åt, undra om de e tänder på väg redan?! tycker han verkar för lugn för det, men det kanske kliar ändå. 

Om 2 veckor sitter jag på tåget hem från Göteborg.. då har jag varit på SVT där å spelat in VEm vet mest... ska bli spännande, hoppas jag inte åker ut direkt, blir en låång dag i väntan på att åka hem då annars... *måste kolla vad det kostar att åka taxi från tåget till svt oxå.. * Men med tanke på skräckfilmen jag såg förra helgen (från dopet) så ängrar jag nästan att jag ska iväg, uscha mig hur jag ser ut... hoppas dom bara filmar framifrån! min profil är verkligen hemsk... blää !


*wihoo de e kul med mobilen som hänger ovanför*

jag skämmes!

skriver så otroligt sällan nu, har inte tid! jag har sen jag började gå på familjecentralen ingen tid att sitta vid datorn, eller jag har aldrig tid att sitta vid datorn tycker jag. Jag har ju ett barn att ta hand om, även om hans pappa nu faktiskt börjar ta för sig mer å mer! behöver inte tjata nu... min enda egentid har jag när jag badar eller åker med skräp på återvinningen!

Jesper är nu doppad! Tre fina namn har han: Per Jesper Gustav. Massor med fina presenter fick han oxå, å bara en dublett, så den ska vi försöka byta i helgen, om mormor kan va barnvakt förstås. Inte för att vara elak mot min underbara son, men jag vill faktiskt inte ha med honom till stan, än! bättre sen när han är lite större å äter lite mera "sällan" fast iofs nu när han vaknar är han ju inte som när han kom, mat direkt!!!! däremot är han mera kinkig på om blöjan är blöt! I morse slog vi nog alla rekord. han somnade strax efter 20 igår och sov till 3 i morse - då han åt men somnade innan jag hann byta, så han fick ha sin blöja på sig.. den var TUNG i morse när vi klev upp -halv åtta! fast han var glad ändå han :)

Nu har vi installerat vår nya värmepump från NIBE! En fighter 1225. tvättstugan blev plötsligt väldigt mycket större eftersom pumpen nu är mindre än den förra samt att varmvattenberedaren nu är utslängd, ska även slängas ut på blocket för å se om nån vill förbarma sig över den!
Faktiskt känner vi redan skillnad i värme inne, framförallt nere där det är mycket kallare när det är "sommar"

lovar inget men ska prova att skriva lite oftigare!

här kommer några bilder på lillpruppen:






han e så go min son!!!