Jul jul jul

snart är det jul, det ska bli kul...... jag e så bra på å rimma, eller hur?!

Nu har mina postkodpengar kommit till kontot... nu är mina postkodpengar slut. Sluuuurp sa det på kontot, eftersom jag tankade bilen för nästan 470spänn.... inte helt billligt.

Vad har hänt sen sist? JO:

I söndags när jag och Lars skulle åka från Fränsta till Gällö på middag hos Jessica å Per, så gick jag ut lite tidigare till bilen för att köra den lite varm.... Min bil var totalfrusen. Micklade med låset på förarsidan å svor som en borstbindare... jag gick runt å öppnade på passagerarsidan, där går det av nån underlig anledning alltid att öppna fast bilen e helfrusen.. orkade inte öppna dörren å öppna förardörren inifrån så jag gick runt igen å försökte lirka in nyckeln i låset.  Helgen hade tidigare varit väldigt varm med massa halka som följd. Jag tog väl i lite för mycket å halkade samtidigt till å BRÖT AV nyckelhelvetet.... tur i oturen var att nyckeln inte fastnade i låset. Jag bet ihop å gick in... visade Lars min fina nyckel... *SUCK*  Jag var ju tvungen att ringa jessica å säga att vi inte skulle kunna komma å äta, men då sa snälla svärfar Stefan att vi fick ta hans bil..... Lyckan var total. Enda kruxet med den bilen var att det var halvkassa vinterdäck å trasig tankmätare.... vid 35mil måste man tanka. Lars tankade bilen full.. Vi åkte till Jessica å åt, ädelostmarinerad fläskfilé, potatis och sallad. Skjutsade hem Lars till Bräcke, å drog mig hemåt. I höjd med Fanbyn började en lampa lysa, jag fick panik å ringde pappa. Kolla oljan... stannade på konsumparkeringen i Pilgrimstad, kollade å fyllde på olja. åkte iväg, lampan slocknade. jag blev lugn. Lampan tändes utanför brunflo igen.. Nästa problem var när jag kom hem att bagageluckan inte gick att låsa. Jag låg på aga hela natten, sov in princip ingenting. Men bilen stod kvar när jag kom ut på måndagmorgonen. Lars trodde att det var nåt annat än oljan i bilen... så jag tog fram boken å kollade upp vad den dära lampan betydde... bränsleinsprutningsproblem... Alltså förmodligen en ispropp i tanken. Jag hällde i en liter t-röd (för god att kolsyra) i tanken, Men lampan lös till å från iaf, men huvudsaken var att motortempen inte steg, å det gjorde den inte heller...

Extranyckel till bilen hade jag hemma, så måndag efter jobbet åkte jag ner till Bräcke, hämtade älsklingen å åkte vidare ner till Fränsta å bytte tillbaka till min bil... Hemfärden gick utan bekymmer...

Tisdag skulle jag börja jobba 6.45. Jag gick ut till bilen redan 6.15. Öppnade dörren, startade bilen, å började skrapa rutorna.... satte mig i bilen, å fick INTE IGEN DÖRREN.... höll på i nästan 25 minuter innan jag fick igen den.  gick tillslut in å hämtade varmvatten å slog på förardörren, då gick det att låsa upp låset ordentligt, å dörren gick att stänga. Iaf kom jag försent till jobbet, stämplade in 6.59. Onsdagen gick lite bättre bara 3 minuter med dörrkrångel. Men nu är det bättre temp ute så nu är det inga problem, har smörjt låsen med låsolja!!

Igår jobbade jag kväll, när det var dags att rapportera till nattpersonalen så kom aldrig sköterskan, Erika som jobbade på solsidan ringde till Maria som skulle jobba. Hon hade åkt till Brunflo för hon trodde att hon skulle jobba där... jag fick jobba över. 22,50stämplade jag ut.. skulle egentligen bara jobba till 21,30..

Har gjort mitt pricktest nu... var inte allergiskt mot börje... vilket jag tycker är jättebra, däremot reagerar jag på björk å gräs,... skumt, det är ju inte det jag har utsatts för nu liksom.... aja, hud kanske får ta över det här.

nu ska jag till Hanna å dricka glögg...

å jobba i helgen ska man oxå...

*Lars nu och föralltid*

Värsta listtjuven

Hur svensk är du?
[  ] Ditt efternamn slutar på -son * Gjorde fötut, risk föreligger att det blir så igen...
[X] Du känner någon som har samma förnamn som du * Flera klasskompisar bla
[  ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[  ] I din familj är ni 2 barn *4
[  ] Du bor i villa *pappa gör
[X] Du bor i en tätort *såklart
[  ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla *hehe, det var ett tag sen
[X] Dina föräldrar har gift sig * båda med "nya"
[X] Din mamma är yngre än din pappa
[  ] Din pappa heter Lars *nä men min pojkvän
[  ] Din mamma heter Anna * Inte direkt
[  ] Din familj har en Volvo * slutat med det
[X] Din familj har en silvergrå eller röd bil * Röda faror överallt
[X] Du har tillgång till Internet hemma * såklart..
[X] Du har egen mobiltelefon *Nokia 6300
[X] Du har ett eget rum *Em hel lägenhet faktiskt om man ska va noga
[  ] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[  ] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[  ] Du har varit i Grekland
[  ] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[  ] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[  ] Din familj har en husvagn
[X] Ingen av dina föräldrar röker *been there done that liksom
[X] Din pappa är lite lätt överviktig *bara lite
[  ] Du idrottar flera dagar i veckan *jo... funderar iaf på att göra det
[X] Du har husdjur * Börje....
[X] Du får månadspeng (Lön?) * Underbetald
[X] De flesta i din familj är blåögda *Med lite olika färginslag
[X] Du äter på McDonalds *Inte så ofta men det händer
[X] Du följer Melodifestivalen ibland. *Börjar tycka det e segt.. bättre förr
Jag är 45% svensk. 
Multiplicera dina x med 3 får du din procent!

ja jag läser katrines blogg ibland å hittar saker man kan stjäla... *hihi*


Aj lav lars

Helg

Vem bestämde att det skulle bli såhär? Inte jag iallafall.  Blir ju rent deperimerad alltså... Ja jag pratar om vädret! Värsta blasket ute. usch!

Idol är över, rätt person vann.. men med facit i hand vet vi ju redan att 2an kommer slå bättre, så har det varit alla andra år, varför skulle det inte vara så nu?! Dock tycker jag nog att det är en ganska tråkig låt som är idollåten. Då var ju idolernas egen idollåt mycket bättre, *hihi*
Amanda valde som vanligt en låt där hon fick skrika å va hes.. kan hon nåt annat? Fast å andra sidan, eftersom hon verkar va skadad och sjunger så naturligt så är det väl bättre att välja sånt som ska låta så än att försöka sig på en "vanlig" låt å förstöra den. Jag gillade iaf Amandas version av Hallelujah låten i förra avsnittet av idol.

Jag försöker få ett svar av min käre festman hur han ska göra helgen innan nyår. Jag jobbar eftersom jag MÅSTE men är ledig själva nyår. Å jag vet att så länge vi har skilda bostäder så kommer inte Lars ha nånting att pyssla med när han e själv hos mig, å det förstår jag att de kanske e tråkigt, men ändå. Hur frustrerad kan man bli undrar jag. Det löser sig säger han. I helsike heller, säger jag. Saker löser sig aldrig av sig själv. Vill man ha saker lösta får man fixa det själv, vet jag av erfarenhet!  Verkar som vi ska va här i Viken mest hela julen å mellandagarna oxå. inte för att jag inte vill vara här, men jag har ju Börje också som jag måste tänka på. Dessutom vill jag vara hemma hos min familj och hemma hos mig lite oxå innan jag ska jobba igen. Det är tradition att åka på Birsta på mellandagsrea... traditioner är till för att brytas nu.... Detta är inte färdigdiskuterat säger jag bara.

*gud vad det luktar bullar här*

äh!

Tills jag skriver igen // hoppelihej