Slö!

Jag har varit så otroligt slö på bloggskivarsidan nu ett bra tag. Inte har jag läst några bloggar heller, eller jo lite de sista dagarna, har hittat en blogg till som jag tycker om att läsa. Nämligen Mela's, en jättegullig gällötjej som numera bor i stockholm nånstans. Haha, jag minns än idag när jag var hos henne och red, på Twiggy tror jag hästen hette. Vi (jag och hästen alltså) skulle hoppa över lite hinder. Mela la hindret så det blev ett halvt hinder, dvs ena delen av stören låg på marken., ja det gick ju bra, när stören låg på marken på den högra sidan. När hon sen skiftade hoppet till motsatt sida tyckte inte hästen att det var lika roligt längre, hon tvärnitade och girade undan och TJOPPS så låg jag... inte på backen utan halvt om halvt på en motor eller vad det var och även delvis på nån frysbox som stod där!! Fyfaan vad det gjorde ont. Hade värsta lårkakan hur länge som helst... har efter detta knappt suttit på en häst, endast ryktat, utfodrat och mockat... det har liksom räckt. *huhu*

Vad har annars hänt? Jo snön har tinat bort och fram har våran gård kommit! Det är blommor precis överallt! Å det är ju kul, om det inte vore för att det är nå blåa blommor som har invaderat och tagit över helt.. har iofs mina funderingar på att byta ut jorden i mina rabatter för att kunna utrota dom... men jag tror jag låter dom leva den här sommaren... ska se mer vad jag har innan jag bestämmer mig för vad som ska va kvar och vad som ska bort! Ska väl slänga ner lite Gullvivor och även förjätmigej... (stavas det så?) eftersom det är två av mina favvisar!!
Nyponrosor och ölandstokar har vi oxå... tror rosenbuskarna ryker i höst.. och så sätter vi upp staket till sommaren istället! Mycke bättre!

Nu ska jag förbereda mig för Majbrasefirande! I Viken!

hejrå 

Tillbaka...

Äsch... varför byta till en ny blogg när jag ändå knappt skriver i den... jag slänger över mina inlägg från den till den här istället:

hen komm e:
26/2

Hej världen
Nu har jag bytit blogg.... hoppas på att den häringa kanske e lite bättre...

26/2... igen

Tillbaka på jobbet
Idag var jag åter på arbetet efter några dagars mer eller mindre ofrivillig frånvaro. Jag hann egentligen inte mer än in genom dörrarna förrän dom var på mig om än det ena än det andra. Men herregud, får man klä av sig eller. Nåväl, mina arbetskamrater verkar har täckt bra för mig, så jag har haft en ganska bra dag ändå. I morron har jag lite mer att göra dock.

Känns lite konstigt att skriva i den här bloggen, eftersom jag ändå har haft min gamla i drygt 2 år. men jag kände att det kunde va bra med nåt nytt, dessutom verkar det lättare här, får väl uppsöka datasupporten annars *brorsan*

På lördag ska jag å Lars in till stan, vi måste handla lite mera grejor inför tapetseringen, å såklart passar vi på att handla lite mat på Willys. Jag å Kristoffer ska gå å se Män som hatar kvinnor, jag har ju lyssnat på böckerna å jag säger då det att Fyfasiken vad det ska bli spännande å se det man har "läst" Lars ville inte se filmen för det var "inget som tilltalade honom" vilket jag inte fattar alls. Han vägrar erkänna att det egentligen är så att eftersom jag har pratat så mycket om att jag längtar tills det kommer på film.... bara därför ska han va tjurig å inte se. Men men, han slipper..


nu ska jag snart kika på Unga mödrar

heippa!

Akvarium, även detta den 26/2 (måste ha varit i ett stim= *huhu*
 

Kanske inte blev så bra bild, men här är iaf mitt akvarium.

Nu har jag mera firrar i än vad bilden visar!

Dessvärre har det nu blivit attackerat av brunalger, (vilket i princip alla akvarier blir) så jag måste inhandla en mal som äter sånt.. får bli på lördag.
*såpp

27/2
Tacos

Kände mig så sugen på Tacos så det får bli det idag. Dock kändes det som att jag har glömt nåt, som är väldigt viktigt... men jag kommer inte på vad det kan vara!

Få se nu:

Köttfärs, kryddmix, advokatosar, guccamuccamix, creme fraiche, gurka, tomat, paprika, ost, majs, tacosås, tortillabröd, subs... vad mer kan de behövas.??  Aja, det lär väl isf märkas när vi väl sitter där..

Ikväll startar Så ska det låta igen, känner mig som värsta pensionären som oftast bänkar mig framför svt1 på fredagarna men... ja jag tycker att både På Spåret och Så Ska Det Låta är bra. Let's Dance.. nja, ska va för Morgan då.. Men ikväll ska vi ju umgås med Chris och Tommy så det blir nog inte så mycket tv. Chris skulle köpa en mal till mitt akvarium, eftersom jag har fått brunalger... Vi väntar desstom på tillökning. Alla mina guppytjejer e på smällen...

Nä nu ska jag förbereda lite mat.

svejsi


27/2
Utmanad av Sandra

REGLER:

1. Gå in i din bildmapp.
2. Öppna den sjätte undermappen, och välj den sjätte bilden i den mappen.
3. Publicera.
4. Utmana några bloggpersoner.
5. Länka.


Sedär ja... det blev en bild från vårt 10-års jubileum med 9an. På bilden Katrine (khd.blogg.se) och Daniel Hansson, det var en rolig kväll.

Jag utmanar: Dom som vill....


1/3
Stadsbesök

Gjorde en tripp in till staden igår. köpte lite mer grejor inför tapetseringen... tapetlinjal, väv till alla skivskarvar, spacklar och en TAPETSKRAPA!!! Guds bästa uppfinning. Att jag inte hittade den när jag och Chris var på Gärdin & Persson sist. den kostade drygt 300kr men det var det tamejfasen värt. Nu har i princip alla tapetbitar åkt ner från väggen. Spackling å slipning under veckan så blir det tapetsering till helgen! På Jula hittade jag en slipmus för 199kr trodde jag, den kostade visst 469:- men å andra sidan, det var en Black & Decker och förhoppningsvis behöver vi inte köpa nån fler! Det enda som jag måste köpa nu till tapetseringen är en hink att blanda tapetklistret i. Har ingen riktigt bra. (måste ju ha en med lock) Vi var efter att vi handlat på willys, på bio. Män som hatar kvinnor!! Den var precis lika bra som boken, jag längtar redan tills resten kommer på tv.. hoppas det blir snart.

Nu: Parlamentet!

2/3
Smide

Jag har köpt jättesnygga hall"möbler" i smide.. vill ni se?

 

kommer att göra sig jättebra mot vår vita hall...

*larz-kristerz*


16/3
Illa, jag mår illa

Tror det kan bero på att jag inte har ätit just nå socker alls idag, kroppen vill ha, men inte magen, låren å dubbelhakorna! Nu ska jag försöka skärpa mig igen.... Ska försöka hålla mig tills Lars har bemärkelsedag, och Samuel döps.

förra veckan började jag jobba som resurs på riktigt! Detta resulterade i enbart nätter.  (iofs 3st inskolningar) men när jag anställdes så skulle det röra sig om högst 2-3 nätter i månaden..  vad jag vet och iskallt räknar med så kommer det bli betydligt mer framöver. till veckan har jag 2 nätter inbokade, jag jobbade heldygn lördag mot söndag helgen som var. Fördelen är att man blir lite mera ledig kanske. Hoppas jag kan få va ledig lönfredag. Måste inhandla lite grejer inför dop å kalas....  Får hoppas att Helena e snäll å låter mig va ledig, skulle även behöva besöka frisseriet, ska se om det går att ordna i stan hos Jannice.

Tapetserat har jag gjort, dessvärre sitter jag vid fel dator så jag har inga bilder jag kan visa! får bli nästa gång!

Har lånat PS2 och Guitar Hero 2. Men dementast glömde minneskortet så jag kan inte spara... är ganska duktig faktiskt, men så kör jag easy än så länge...

Nu .... off!


22/3
Såhär blev gästrummet:

Före:

efter:

 

Som sagt, ska det till lite lister i golv å tak, även skåpluckorna skall få sig en renovering. Lite tavlor ska upp oxå.. det kommer att bli skitbra när de e klart!

nu håller jag på å kokar en herrgårdsstek med buljongkokta morötter!! *mums*


5/4
Inlägg med i stort sett bara bilder:

Har kommit på vad vi ska ha för tapeter i sovrummet nu, nämligen dessa:  

 

tror det kan bli skitsnyggt. I Lars hobbyrum ska vi sätta denna:

 kommer bli hur bra som helst. vad det blir i resten av rummet har har inte bestämt än, denna fototapet måste iaf upp ganska snart eftersom det kommer att fixas till där inne så fort benen till hans bord har kommit.... å då får ingenting vara i vägen.

När vi ska fixa i köket ska vi mest troligt lägga detta golv:

å nu. kanske jordens häftigaste låt just nu: watch?v=wnHGxw7pgCc


Sådär ja. det var allt.... Den gamla bloggen är därmed avslutad!
Finito!