Sommar och sol!

Det är långt mellan uppdateringarna jag vet! Varje dag har jag för avsikt att skriva, men när det väl liksom är dags så orkar jag inte. tolkar detta som att det kanske inte var så viktigt ändå att skriva.
 
Jag har iaf semester nu, har haft en hel vecka. Började i början av veckan att riva tapeter i sovrummet, och så äntligen i fredags fick jag upp fondväggen, en skitsnygg svart tapet med silver i. (Finns på rusta) Igår fortsatte jag med lite pillergöra å började hänga den andra tapeten (ljust mellangrå) hemskt smidigt med tapeter där man klistrar på väggen istället för tapeten. Nåväl. Den första gråa våden ramlade ner HELA TIDEN, för lite lim alltså. kletade på mer, och hur jag än gjorde fick jag inte tapeten i lod, eftersom jag inte ville ha tapeten in på fonden. Klistrade dit den andra  och vad händer då? jo tapeten under släpper och det ser förjävligt ut! Inser alltså att jag måste ner med all tapet, som är lös - vilket då resulterar i en mörkgrön tapet som bakgrund! Exakt hur irriterande är det? tre alternativ infinner sig: spackla över, måla över eller strunta i den gråa tapeten och köra svart i hela rummet. Jag låter gubben bestämma och det får då bli helsvart rum. På det viset behöver underarbetet inte vara i tiptop heller eftersom det inte kommer synas då tapeten är både spräcklig och lite knottrig. Åkte därför idag in till Östersund enkom för att köpa mera av den svarta tapeten.... SLUT! och kommer inte hem den närmaste veckan!!  *åååhhhh!!!!!!* Jag måste alltså åka ner till sundsvall i morron å köpa där! ska dock ringa först!

Idag har vi dessutom åkt med Ångbåten Alma, från Stavre till Grimnäs och tillbaka. en tur på två timmar. (jag, Lars, svärmor och svärfar - Carola och Stefan) Det var en mysig tur, det blåste en del, och jag ångrade att jag inte tog med mig en jacka. Det var efter den turen vi åkte till stan. Köpte lite annat bra å ha på rusta samt en ny Mascara på Lindex. Middag intogs på Eastern Palace där Carola och Stefan inte hade varit förut (eftersom deras stad är Sundsvall) Jag körde med säkert kort och valde klassikern 4små rätter. de andra tog av buffén som nu även är koreansk. Jag fick inte ens i mig det jag hade på min tallrik ( och är fortfarande supermätt) de andra åt två tallrikar var, men det var trögt på slutet. Stefan kryddade dessutom på sin mat så han nästa inte kunde äta upp den, ja han lämnade faktiskt en hel del. Tur att Friterad banan och glass ingick! det blev lite bättre efter den. 

Inte för att mitt liv har blivit nåt annorlunda, men visst känns det lite overkligt att the king of pop är död. Jag vet inte vad som är sant eller inte, men det bryr mig inte. Dessutom kan ju ingen göra nåt åt det nu heller! Minns när jag skulle försöka mig på att sjunga Heal the world, när jag hade sånglektioner på skolan, men fick ge mig eftersom den är så omväxlande i tonart. Men jag älskar fortfarande att sjunga den, men då bara till husbehov!

Jag har en del kvar att berätta men det tar vi sen!

Paparazzi

Jag klarar i princip inte av att titta på henne, men jag älskar den här låten:

http://perezhilton.com/tv/index.php?ptvid=5730eeea6baac