Aj som fan... å lite annat

Ibland e jag dummare än tåget., ja jag brukar inte hävda motsatsen heller men ändå. Kort summering av veckan inklusive förklaring till varför jag har ont.
Måndag= Ledig.. ska jag va ärlig har jag inte den blekaste om vad jag ägnade mig åt denna dan... mer än att jag var på Rusta å kollade efter tapeter... Lugn dag. Javisst ja.. Chefen ringer och ber mig att jobba natten mot torsdag med kval.övertid dvs MONEY MONEY MONEY... det ska dock tilläggas att jag redan har hela onsdagen spikad med planeringsdag med jobbet på Radison SAS.
Tisdag= på jobbet. fick lite nya arbetsuppgifter som pga sekretess inte kan beskivas med ord.... skall upplevas  och genomföras, dock en ganska lätt (eller det beror väl) men ack ganska avancerad uppgift. Åker med Towe till Rusta och KÖPER tapeter till mitt kök.
Onsdag= Kl 8,00 Radison SAS.. massa prat hela dan, å nå grymt me fika å mat.. maten står som spön i backen, är konstant mätt hela dagen, planeringsdan e slut kl 16,15 jag älgar hem å slänger mig i säng, vill ju hinna sova lite innan jag ska jobba igen. i vanliga fall brukar jag lägga mig senast 16,00 när jag ska jobba natt. nu blev det lite senare. vaknade 18,45 av att martin stenmarck... eller rättare lillebror ringer, pga hans demens hade han glömt att jag skulle sova inför natten. Aja nu e jag vaken å bestämmer mig för att inte sova nå mer. Åker på jobbet så jag är där i bra tid. Får rapport, å börjar jobba. Lugnaste natten i min nattkarriär.

Det som rubriken nu åsyftar är nu detta: På planeringsdagen bestämdes att jag skulle bli ansvarig för medicinteknisk utrustning såsom: blodtrycksmanchetter, stetoskop, termometrar och blodsockermätare, dvs att de fungerar, OCH att dom numera skall finnas ute på våra sjuksköterskeexpeditioner. så när klockan är nånstans mellan 1 och 3 så börjar jag pyssla med det där.  Jag hittar två lämpliga kartonger som jag tycker att jag kan använda, men dom e ju alldeles för höga så FRAM  MED KNIVEN.... en liten sketen kartongkniv. Först slinter kniven iväg så jag rispar mig i/på magen... å så igen, på samma ställe.. Det var då själva fan muttrar jag å drar till med kniven, för nu är jag snart klar... å vips så har jag kniven I handen mellan tummen och pekfingret... SMÄRTA!!!!!!!!!!
Skyndar mig att spola och tvätta. sätter på plåster när det slutat blöda å fortstätter som inget hänt. Jobbar klart å åker hem å sover.. Jag har iaf tjänat en hacka pengar utan större ansträngning på den natten.

Torsdag: sover mellan 8-12, sätter mig i bilen å åker till Bräcke. Först till mamma. Silly har fångat sin första råtta nu, hon e så duktig min lilla kattflicka. Vi bestämmer att hon ska bo kvar där så jag ska göra ägarbyte på henne i veckan. Får med mig porslin till lillebror plus några lampor å lite sängkläder. Åker till Lars, världens underbaraste pojkvän.  Vi köper mat på thai-restaurangen å sen hoppar vi i säng... huhuhu. å sover! :-D

Fredag: ringer på jobbet och meddelar min sena ankomst. Lagar lunch till älsklingen, äter å sen åker vi på våra jobb.. pussas lite innan såklart. Kommer på jobbet, springer i princip hela kvällen, med uppehåll för lite middag och en kopp kaffe kl 18. när klockan e Rapportdags får jag en kexchoklad av Maud...det var henne jag jobbade för när jag jobbade natten, å skar mig... påpekade att allt var hennes fel! (hihi) Maud kollar på min hand å konstaterar att det kommer bli infekterat det där såret... inte så lätt att hålla sår i den regionen torra, med tanke på all handtvätt och handspritande man utsätts för otaliga gånger på ett arbetspass. Maud hämtar grejer å lägger ett spritomslag å lindar min hand, så jag ser riktigt sjuk och lidande ut. ackar för hjälpen å sen åker jag hem, lämnar grejerna från mamma hos lillebror kristoffer först. Massa snö i luften!

Lördag: dvs idag. Vaknar vid nio, handen bultar nåt alldeles grymt. bestämmer mig för att lätta på förbandet för att se. apsvullet, knallrött å kokhett, funderar över situationen, hur gör jag nu? klämmer lite på handen, å såret spricker upp.. man ser att det är varig därunder... börjar må illa å blir alldeles kallsvettig. måste sätta mig på golvet så jag inte svimmar. funderar länge fram och tillbaka på hur jag ska göra, kan ju inte jobba med det här såret, inte särskilt hygieniskt liksom. Ringer SVR (sjukvårdsrådgivningen) och får en tid till nån distriktsläkare. Åker dit, läkarn måste be en ortopedjour kolla, ska det öppnas å sys eller inte?! det blev INTE, det blev penicillin å vila. PC-behandling i 8dagar endast 168kr

Så min jobbarhelg blev kort, endast fredag kväll. å de e fan frågan om det inte har blivit lite bättre redan faktiskt. men jag vill inte heller riskera att infektionen blir värre genom att jobba... kan ju inte åka dit å bara sitta, det funkar inte så i vården..

Har sedan jag kom hem från akuten suttit i soffan å slöat med lite handterapi. Å nu lutar det starkt åt att inta ryggläge i sängen.

Utöver det som hänt i veckan så Älskar jag Lars mer å mer för varje dag. Fick ett alldeles underbart mess av honom för en vecka sen som säger allt... mer säger jag inte..

Så alla som läser, ha de bäst.
/HANDikappade jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback