Grönt e skönt!

eller hur? Vilken tur att jag tog mig en koll i farmors porslinsskåp. Där hittade jag 4st helt underbara gamla tekoppar i grönt glas... lite slitna är dom ju såklart, men helt funktionsdugliga. OCH diskade i maskin. för det första så har det varit råttor överallt inne hos farmor eftersom det står tomt nu, för det andra så var farmors diskningsteknik inte den bästa på slutet, och för det tredje så kändes det fräschare att diska upp, även OM det hade varit rent. Skulle aldrig kunna köpa sånt på loppis... vill veta vem som har använt sakerna innan mig... helst.
Dock kommer vi köpa en sak på loppis... en gjutjärnspannkakslagg... får väl skura upp den ordenligt innan den används.

Har plockat ihop lite jordgubbar idag igen.. men dom e så småa så det är hemskt. Nilla la sig mitt i landet, det var tydligen bestämt så. Gav henne en rädisa att tugga på, det var gott!

här kommer en rolig "video"


brorsan å hans gäng... huhu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback