Nytt år och massor med förväntningar...

Idag är det ju som bekant nyårsafton, vi kommer att ha en lugn hemmakväll helt i nykterhetens tecken, eftersom janne är här. Helt nykter sedan 7 år tillbaka... *vilket har sina orsaker.*

Dagens supé ser ut så här:

Förrätt:
Snedskuren baguett med vitlökssmör, räkor, majonäs samt röd caviar.
till detta serveras alkoholfri bål gjord på tropisk juice och sprite i cocktailglas (martiniglas)

Huvudrätt:
Stekt älgfilé, potatisgratin samt murkelstuvning, alt murkelsås
till detta en sallad med blandat grönt, salladsost och flingsalt.
Maten avnjutes med cocacola i finglas.

Efterrätt:
Vaniljglass med eventuellt lite chokladpudding med crisp i.
Kaffe och ingen  cognac
*som att vi hade druckit det ändå*

Jag har vissa förväntningar på det kommande året. och jag ska i slutet av nästa år kolla tillbaka på det här inlägget för att se hur mycket av det jag ville skulle ske, har skett...

Detta vill jag:
Plocka ner överskåpet i köket som slukar allt ljus.
Tapetsera om hallen
Bli gravid
Åka på en trevlig resa, i sverige eller utomlands.
Få träffa en doktor som kan säga vad mina utslag beror på.
Vinna lite pengar, så vi kan avbetala lite på bilen, huset eller mitt csn-lån.
Gå ner i vikt.... vilket jag faktiskt SKA, även om jag blir gravid
Skaffa en hund.

Jag tror jag får nöja mig så...

nu ska jag gå å börja fixa lite med maten tror jag
*förbereda som det så vackert heter*


Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: carro

Det är -20 nu! brrr



Jo, hellre veta än att inte veta såklart. Är hon allergisk så finns det ju sätt att få slut på skriken..

Jag är så glad att både jag och Johnny är hemma, annars hade det här nog varit ännu jobbigare!



Så bebisbakandet är igång? =D iiiih hoppas du blir gravid =D Lycka till!!

2009-01-03 @ 22:46:03
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: MorsanMia

Ädelt att alla avstår alkoholen

Lycka till med gravidönskningen.

Se bara till att det fortfarande e mysigt med själva tillverkningen :)

2009-01-11 @ 17:10:44
URL: http://wwwmorsanmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback