om jobb och pengar

I förmiddags ringde mobilen, det var chefen som ringde. Hon sa att hon hade en bra och en dålig nyhet. Vilken vill du ha först frågade hon? Jag sa att det beror på vad den bra'a respektive dåliga nyheten var. Hon berättade den dåliga först. Jag tog igår torsdag frivilligt på mig att jobba natten mellan söndag och måndag. Nu sa Gertrud att jag var TVUNGEN att jobba lördag natt OXÅ. Om jag hade protesterat hade hon berordrat mig så jag kan väl ändå summera det som att jag blev det direkt.  Den braiga nyheten var iaf att nu har hon börjat med sommarförmåner vilket då betydde kvalificerad övertid två nätter = dubbel lön, ledigt på måndagen med betalt samt två lediga dagar senare som kompensation. Vilket då betyder att jag bara behöver ta en dags semester när vi flyttar. Alltså har jag två semesterdagar till inför sommaren eftersom jag inte behöver "slösa" dom nu.
Det blir iaf fina pengar några löner framöver nu. Först kvalnätterna på lönen i mars å sen påskhelgen på aprillönen!

 När klockan var 12.40 gick jag bort på kommunhuset...

När klockan var 13.40 gick jag ut från kommunhuset....
Då hade jag varit på intervju om jobb i Bräcke.. inte någon regelrätt jobbintervju men jag tror jag har fördel av det eftersom jag då när tjänsterna kommer ut, och har ansökt, redan har varit på intervju. Lät inte som att mina löneanspråk kommer vara nåt problem heller. Bräcke verkar betala bättre än Östersundskommun. Undrar just om jag ska försöka få tag på min gamla klasskompis Anna, hon jobbar i Bräcke, för att höra vad hon har för lön, och lägga ribban där.

Nu är vi iaf i Viken, men jag åker ju hem i morron nångång på eftermiddan eftersom jag ska jobba :-C
Dessutom har jag min ordinarie jobbhelg nästa helg, så det blir en hel del jobba nu asså

Nu ska jag kolla vem som vann På Spåret och hur det verkade gå på Let's Dance.

puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback