Pengar

Pengar e bra å ha. Det är en klar fördel att portionera ut sina pengar så dom räcker hela månaden. Jag gör det men tycker ändå att det är för mycket månad kvar i slutet av lön. Dessutom var jag så dum så jag lånade ut 500kr till storebror 1 dvs den som är äldst och borde vara mest klok av oss. Det är han inte. Förr i världen fick dom som jobbar på Gällö Sågen lön den 15e varje månad, jag trodde att det fortfarande var så. Men det visade sig att det inte var så. Alltså var nr1 redan helt utan pengar när det var mer än två veckor kvar till lön. Dessutom tjänar nr 1 mera än mig, har väl typ rent det jag tjänar före skatt dvs strax under 20000kr. Aja skit samma. Enligt honom skulle han ha fört över pengar till mig i fredags kväll... jag tog med mig bankdosan på jobbet å kollade kontot efter kl 12 idag för att se om pengarna kommit eller var på väg. inga pengar i sikte vad jag kunde se. ringde då telefonbanken... där jag fick bekräftat att det inte var några pengar på väg.
 
Ringde till pappa å berättade hur det var, han frågade ut bror som bestämt hävdade att han hade fört över pengar. Pappa fortsatte å sa att jag ringt banken, då fick han ge sig. så nu löser det sig i allafall, bror blir skyldig pappa pengar istället. rätt åt han.


Vet ni... nyss när jag satt å skrev så skulle jag lägga in en bild i texten så försvann allt.. så nu skriver jag inte allt jag hade skrivit nyss... ska dock försöka få till den där bilden ändå..

Jag skrev ju i förra bloggen om Sten-Inge, jag kan faktiskt inte fatta att han e borta, att han valde att ta sitt liv. Känns så himla jobbigt, visst vi hade inte pratat på drygt ett år, men ändå känns det så sorgligt, jag är som på gränsen till att börja gråta hela tiden, men det blir som inte att det blir..
Nu ska jag försöka mig på bilden

 
Jag hoppas Sten-Inge har det bra i sin himmel.
*wherever you are*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback