Helg!

Äntligen helg, så himla skönt att inte behöva jobba! Igår hade jag mega kramper i magen, hela dan, typ magkatarr! Inte så skönt. Började dagen med en omeprazol... som inte hade effekt förrän halvvägs mitt i dan, när jag kom hem la jag mig å vila medans Lars ordnade med maten, å direkt efter maten la jag mig igen å sov ett tag. Natten var jobbig den me, kunde som inte slappna av, hade helt sjukt ont i kroppen. Kändes ungefär som precis innan en förkylning. Dessutom var det nåt alldeles olidligt varmt, så jag sov dåligt pga de me. I morse när jag vaknade såg jag helt förjävlig ut, ja det gör jag jämt jag vet, men nu har jag klarat mig från utslag i nästan två veckor, men i morse var det dags igen. Som jag såg ut! Alldeles rödflammig och svullen kring ögonen. Jag såg ut som om jag hade blivit slagen, och jag försäkrar, det hade jag inte. Armarna å benen å resten av kroppen var oxå täckta av utslag, så uppenbarligen verkar ju kortisonet fungera eftersom jag inte hade några utslag under dom 10 dagarna jag åt det. Men kortison i längden är ju inte att föredra heller. Jag ska försöka få tag på min doktor till veckan! Kanske måste maila över lite bilder till henne på hur jag sett ut när jag haft mina utslag. Jag har nämligen lyckats att vara utslagsfri vid mina läkarbesök.

Vad har jag gjort annars idag? Vi åkte hem till pappa i förmiddags, väl kamouflerad med smink å solglajjer, för att dölja det värsta av mitt snygga fejs. Storebror Andreas var där oxå, han hade kommit för att hjälpa pappilainen med att byta ut lite trasiga tegelpannor på taket *flaggstången kraschade sönder halva taket när den small av*.  Rensade lite i bryggstu'n, jag har spridit ut mina grejor lite här å var under åren, så jag tog å kastade en massa skit, konstigt att man inte slänger saker direkt egentligen!  I bråten hittade jag igen en gammal kaninbur, som jag ska försöka sälja. Har liksom ingen användning för den om man säger så, kaniner e ett avslutat kapitel!
Andreas tog över min gamla bilstereo, en sony... han hade kunnat ta över en massa saker till sin bil oxå.. om inte pappa hade lämnat iväg seat:en på skroten igår... de var ju typiskt. 500kr fick man bara för bilen... men men nu behöver jag ju inte tänka på att den står å är i vägen!!
Imorron åker pappa å Andreas å hämtar hundvalpen, som inte fick namnet Nomi, hon fick Nilla ist, som iofs är bättre så det gjorde ju inget att det inte blev Nomi! Måste nog ta en sväng hemåt i veckan så man får gosa lite med henne... eller gosa, man lär väl bli söndertuggad helt kan jag tro!

Nu är vi iaf i Fränsta, hos Lars mutti å patti! Tur att dom e så snälla å lånar ut sin tvättmaskin.. nu slipper jag tvätta ALLA kläder på måndag.. Lars lämnar jag kvar i morron när jag åker hem, han ska visst fixa lite inför jakten, de var nå älgpass som skulle grejas med! Å det passar ju bra eftersom han har semester, kanske inte e så kul att bara va hemma ensan heller... när jag jobbar hela dagarna.

*Jag har bestämt mig... jag ska återuppta mitt viktväktande.. och jag ska skriva här på bloggen, vad jag äter... kanske inte e så intressant för er, men bra för mig!  Start på måndag!

see ya


Kommentarer
Postat av: Anna Hoglert

Tjena tjejen =) kul att hitta dig i bloggvärlden!

Hoppas allt är bra! kram

2008-07-20 @ 11:42:07
URL: http://nogg.se/mittlivsomjag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback