Idag händer det...

Ikväll, eller om en stund kanske det heter, åker jag å gubben bort till Värviken å tömmer seat:en på grejor. Ska försöka sälja stereon och eventuellt två högtalare. Bilen åker på skroten i morron nämligen. Ska nog försöka sälja däckena oxå, dom e schyssta i kvalitet dom me serrni. Man får tusen spänn i skrotningspremie, meningen var att lars skulle blästra bort massa norsk krom å sen snygga till å sälja bilen. men nu har grej efter grej pajjat helt på bilen, senast generatorn, så de kostar mer än det smakar vid en eventuell försäljning så vi skiter i det, känns bara bra att få bort skrotet från pappas parkering. å tusen kronor veckan innan lön gör inte så mycke de heller att man får. Måste nog ta med kameran å föreviga bilen på bild, för vad jag kan se har jag inte en enda bild på min fd fina bil. Min första egna bil! Som jag för övrigt betalade klart förra veckan med bingovinsten.

I morron jobbar jag sista dagen för denna veckan. Börjar kännas bättre å bättre hela tiden på jobbet. Nu har jag faktiskt lite koll...  tur att Carina jobbar i morron, har fortfarande lite frågor som jag måste ha svar på. Ännu bättre är när Elenor e tillbaka, hon jobbar heltid, de gör inte Carina. Idag har jag varit på självservicekurs. dvs så jag kan godkänna mitt schema så jag får lön, inte riktigt full koll alls men det lär väl reda sig, bara schemat stämmer med hur jag har jobbat så verkar det vara som det ska. Ska tydligen få ut ca 10500kr i rena pengar för perioden 14-31 juli... herregud när jag har jobbat hela månaden tidigare i stan 100% har jag fått ut max 15000kr.. men å andra sidan, jag höjde ju min lön med 5120kr genom att börja jobba åt Bräcke Kommun så....

I helgen ska vi åka till Fränsta, skulle faktiskt vilja åka till Stavre först på lördag en sväng.. om de e väder. de e kakkalas med kakbuffé... har inte varit på de förut.. dessutom e de bakluckeloppis där. Kan nästan tro att mamma ska va där å sälja sin rökta fisk som hon brukar, den brukar iaf sälja slut väldigt fort!

Jag har fortfarande ingen bild på Lemmy, mer än den som finns på blocket.. så den får duga här tills jag har paparazziat 
honom.. visst e han söt? Han är alldeles gänglig, å ranglig *kanske samma sak*

sådärja... de får va bra nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså de e den röda katten som e Lemmy

2008-07-17 @ 17:26:04
Postat av: Lillrbrruur

Du ska åka till pappa inte på nått jäkla kakkalas :p

2008-07-18 @ 08:26:11
URL: http://snoffa.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback