Måndag= nytt liv

Som jag skrev i lördags så skulle jag börja skärpa mig från och med idag.. hittills har jag varit exemplarisk. Det farligaste är direkt man slutat jobba, man kommer hem å e skithungrig å ingenting finns färdigt.. Även där har jag en plan jag ska börja med, att ha en macka färdig i kylen som bara e att hugga in på i väntan på middag *som jag själv såklart får laga*

Frukost:
Havregrynsgröt med 3msk osötad lingonsylt, 2dl lättmjölk 3.5p

Mellis:
Te, nektarin, äpple och banan 1p (bananen)

Lunch:
Pasta (valfri mängd) 2st köttfärsbiffar med soltorkad tomat och fetaost, sky 9p
sallad, tomat, gurka, 30gr fetaost 3%  1.5p

Middag:
Pasta valfri mängd. tomatsås med svamp, vitlök och kryddor 4p

Naturligtvis har jag druckit vatten till maten, och även ätit ett äpple och en nektrarin utöver detta ovan

Kvar har jag 1p som jag tror jag ska använda till en kopp te med en husmans till.... alla som viktväktat vet att man får äta vissa saker i viss mängd utan att behöva räkna.. därför kan jag nog skrapa ihop till en smörgås med lite mjukost på och socker å mjölk i te't... vi får se!

Idag har det faktiskt varit nästan roligt att jobba. Fixade själv så jag kom åt mailen. Kollade schemat i självservice, men de verkade helskumt så jag ringde till hon som hjälpte mig att komma igång. Inget schema var inlagt därför såg det ut som det gjorde, å hon som e min chef för tillfället verkar inte fatta mycket, eftersom de e hon som ska rapportera till löner som lägger in schemat, men det verkade hon alltså inte ha gjort. Jag tog med mig min radio hemifrån till jobbet i morse, å det kändes genast mycket bättre när jag hade den som sällskap!

Ikväll är jag ensam, eftersom Lars e hemma i Viken, men jag tror jag ska åka å hämta honom på onsdag. *längtar* Men jag roar mig så bra ändå, eftersom jag har tvättstugan... och såklart katterna!

här kommer en bild på Lemmy

*sööt*

Nu ska jag längta efter Lars lite....

Kommentarer
Postat av: Katrine

Duktig Emma

2008-07-21 @ 19:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback