semester

Jag har nu haft snart två veckors semester... eller jag HAR redan haft två veckors semester, fyfan asså! Bara en vecka kvar, sen är ett helt års slit innan man får ha semester igen. Känner fortfarande att jag inte har koll på saker, tex väntar jag på alla mina lösenord... så jag kommer 1. in i jobbdatorn 2. in i journalprogrammet (procapita). 3 kommer åt mitt schema som jag antar att jag måste godkänna varje månad för att få någon lön...
vi får hoppas att min chef hör av sig i veckan, annars får jag väl ringa jag då som vanligt.

Vad har jag egentligen gjort på min semester? Började med att vara i den Karlssonska sommarstugan som ligger utanför Ö-vik (3mil) där det fanns mycket myggor å andra flygande skitar i luften *hihi*, mycke fisk i vattnet men inget varmtvatten i huset, ej heller riktig toalett, så därför fick man gå på dass.. Det spelar ingen roll hur mycket man pyntar på ett dass, det är och förblir alltid jätteäckligt med utedass.. men har man inget val så har man inte. blev dessvärre tvungen att göra 2an flera gånger den helgen.. lars gillar inte heller dass....
Vi kom iaf upp ganska sent, eftersom både jag och lars jobbade innan vi åkte, jag jobbade min sista dag i stan. Vi åkte och stannade först i sundsvall... jag kom ut på E4an från fel håll å missade infarten till Max... så jag fick vända å stöka. Lars suckade... men va fan, när man inte riktigt kan vägarna å jag dessutom helst föredrar MINA vägar till ställen så kan det bli som det blir.. men vi kom iaf fram å sen åkte vi vidare. Vi stannade inte förrän i Docksta för att köpa bakpulver samt för att fylla på luft i vänster framdäck som verkar ha pyspunka.
Vi var väl framme runt kl 21.. tog oss en Bacardi Razz med sprite,de var göttans de. Midsommaraftonen spöregnade hela förmiddan å halva eftermiddan.. men vi kunde ändå sitta ute och äta middag allahopa. Nusåhär i efterhand så fattar jag inte hur vi kunde äta så mycket hela den helgen. Midsommardan åkte vi först in till byn (björna) för att få låna dusch! Så skönt att kunna Duscha så ni anar inte! Efter det åkte vi in till Ö-vik som hade helstängt! Nere i hamnen var det såklart öppet så vi köpte glass, å sen gick vi en runda uppåt stan, det var då vi insåg att ALLT verkligen var STÄNGT. Vi åkte mot Coop istället. Ja sen tog vi det mest lugnt hemma i stugan, å på söndag mittidan åkte vi hem, eftersom 'Lars skulle jobba igen på måndan.

Jag kan väl inte påstå att jag gjort nåt vettigt alls på min semester, eftersom jag har varit ensam.. jag har varit till towe en dag, ikea en, på bingo med älsklingen, så även ikväll... Men nästa vecka så har Lars oxå semester.. iaf tis- fredag.. Jag börjar ju jobba den 14e å då har lars tre veckors semster... usch!

Det har redan dragit ihop sig till 6000-milaservice på bilen, men den har jag inte fått någon tid till än, 6000mil passerades den 29/6.

nu ska jag kila mot ica å kolla vad som finns där..

tada for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback