julgnäll

Nu tänker jag vara lite gnällig!

Jag kräver inte att han ska hjälpa till, men jag önskade att han nån gång kunde erbjuda sig att "hjälpa till" eller åtminstone fråga om jag vill ha hjälp!

jag har fixat precis allt känns det som, ja han bar in granen i garaget så den får bli lite varm innan vi tar in den! Så då ska jag vara nöjd.

Detta har jag gjort:
fixat skinkan (grilljerat)
revbensspjällen
kalvsyltan
allt bakande
allt städande
renbäddning av sängen (vilket är jävligt ansträngande med superstor mage)

Dessutom verkar det som att en av mina närmaste (pappa), som på sista tiden blivit miljonär!! var onödigt snål med julklappen... Nu har jag ju inte öppnat paketet, men jag ser att det "bara" ligger en 500-kronors sedel i kuvertet han skickade med. Nu har han iofs lovat att vi ska få låna det som fattas när vi väl har fått offerten från YIT på värmepumpen, eftersom det mest troligt blir dom vi kommer anlita. Allt över 70' ska vi få låna eftersom det är det vi "får" från banken.

Man kan ju hoppas att han blir givmildare längre fram, han kanske inte har fått ut pengarna än.... (min fasters skogsförsäljning, där hennes del av arvet blev värderat högre än pappas del, därav får han pengar av henne, eftersom det ska va rättvist)

Nu ska jag fortsätta så det blir julafton nån gång!!

God jul på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, det låg två 500-lappar i kuvertet, blev lite gladare! ;)

2009-12-24 @ 14:10:35
Postat av: carina

Du får väl tala om för honom att du vill ha hjälp. Vi tjejer måste lära oss att inte bara tiga.

2009-12-24 @ 19:21:23
Postat av: emma

hur mycket ska man behöva säga till då? det är ju det som är frågan!

2009-12-24 @ 19:38:38
URL: http://pemsan.webblogg.se/
Postat av: carina

Ja en gång så klart:)

2009-12-25 @ 17:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback