mera grejer

Idag har vi köpt en skötbädd till skötbordet *vad annars* Vi kunde inte riktigt komma överens om vilken vi skulle köpa (på Barnens Hus), eller ja vi var iaf eniga om att INTE köpa äckelmumin eller barbapappa. Jag var lite sugen på Tummen, men vi köpte till slut en gul/beige med nallar på. Neutralt å bra. några centimeter för smal jämfört med skötbordet men, jag tror att alla hade samma mått så det spelar ju ingen roll. Skötbordet är ett sånt där med trådkorgar. Ej badkarsmodellen eftersom vi har ett hörnbadkar. Man kanske får ha en liten vattenkokare bredvid så man får varmvatten nära till hands. Vårt badrum är för litet för ett skötbord, om man inte väljer att väggmontera det, å det väljer man inte, med tanke på när det ska ner...
Köpte även nya sängkläder eftersom jag igår köpte ett täcke av den mindre modellen, tror jag måste se mig om om jag har nå påslakan som inte används längre å sy om så jag har några fler att byta med. så även örngott...

Var in på YIT idag å pratade med en jättetrevlig gubbe där om våra tankar kring en ny panna. Han skulle se till att vi fick ett BRA pris (tror han var högsta chefen faktiskt) Å jag vet inte om det alltid är så, men vi kände att dom verkar väldigt proffsiga där, så det kan nog tänkas att vi kommer anlita dom även om prislappen blir över 70 000kr. Vi får väl tigga till oss det som fattas isf. märket på den pannan är iaf en IVT. (lite bättre panna tydligen)

Utöver det så var vi på Willys, handlade egentligen ingenting men ändå gick det på över 500kr. iofs kostade ju kattmaten över 100kr så.... men framöver ska man ju köpa blöjor så pengarna kommer bara rinna iväg framöver. Får iaf hoppas att jag kan (vilket jag oxå har för avsikt och vill) amma, så sparar man ju lite pengar där genom att slippa köpa ersättning! Mamma hade inga problem med sin amning, så jag hoppas jag har ärvt det efter henne! Se bara på mig, aldrig haft hål i nå tänder, inte brutit nåt ben i kroppen och har inga allergier (eller jo, men det har ju kommit på senare år, å orsaken till det vet vi ju inte)

Undra om man ska se vem som åker ut från idol... känns som det kvittar egentligen eftersom det har varit rent ut sagt dåligt i år. Tycker inte att nån är bra. Den jag tyckte bäst om åkte ju ut innan det började, dvs Jon!


Kommentarer
Postat av: evis

Gud va roligt att handla bäbissaker...jag vill oxå!! Hoppas att ni får tag på en bra panna i överkomligt pris!!!

Angående Flickan som lekte med elden så var det inte sexet som vi syftade på i inlägget.

2009-12-07 @ 16:34:09
URL: http://rindbergemtehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback