Havandeskapsledig

Äntligen, är jobbandet över för ett bra tag framöver. Kom ganska nyss hem från barnmorskan där det gick ganska bra idag, ska dock tillbaka nästa vecka, för att ta fastevärde på mitt socker som låg lite i överkant idag. Magen hade dessutom stigit från 29 till 34 på 3 veckor vilket inte är "normalt", Malin trodde dock att det kunde bero på att magen var lite sned. Får kanske ta det lilla lugna med sockret ett tag så bebisen inte växer å blir en 5kilos klump som ska ut, för det vill jag då rakt inte!

igår var vi på banken, för att se om vi kan göra nåt på våra lån, samt kanske låna pengar så vi kan byta ut våran värmepump! Jag vet, det rimmar dåligt... där vi kommer göra vinst är på elen, när vi byter pumpen! Som det är nu är den pump som står här 30 år, det betyder att den faktiskt kan pajja närsomhelst. OCH varmvattenberedaren i pumpen har varit paj i över 20 år så vi har en separat varmvattenberedare, som drar kostar oss enorma pengar!! Med vatten inbyggt i pumpen kommer vi tjäna minst 10000kw /år. Dock kunde hon på banken inte säga varken bu eller bä, vi tror att en ny pump inkl alla grejer å arbetskostnad kommer kosta runt 70000kr. Lägger vi det på toplånet blir vi ju tvungna att lägga avbetalningen på längre tid, det vill vi inte. å för att få lägga det på bottenlånet krävs mest troligt en värdering på huset! nytt pantbrev, osv. Just nu låter det ändå mest troligt att vi tar ett medlemslån å betalar av det i den takt det går, eftersom jag har nån form av förhoppning att min miljonär till far kommer att vara givmild i jul!
Vi måste ju dessutom radonsanera huset för ca 15000:- å egentligen byta ut braskaminen oxå, men där har jag hittat en fin som kommer kosta kring 6000:- med alla rör å sånt. men det är inte högprio. Ny kyl/frys å en duschkabin är nåt som vi oxå kommer behöva skaffa oss, för att få ner elförbrukninen samt vattenförbrukningen! *intressant värre jag vet*

Har fått nå skit i mitt akvarium, det har dogat massor av guppysar (vi hade iofs överflöd) så nu har jag fått greja på varenda dag å bytt vatten! det är massa Nitrit i vattnet, å guppys är tydligen väldigt känsliga för det, vilket kanske är tur, annars hade vi nog inte märkt nåt. *springer å byter lite mer vatten*

Snart kommer min älskade lillebror... bäst man gör sig "redo"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback