Hemlighet!

Vad vår unge har för kön, förblir en hemlighet tills den är född. Av den enkla anledningen att ultraljudet idag gick så fort så jag hann inte ens fråga förrän barnmorskan hade torkat av både mig och den där makapären dom använder. Huvudsaken var iaf att bebisen mår bra, väger lite mer än normalbebis ca 200gr mer, lagom mycket fostervatten hade jag oxå. Hon sa att det var en livlig liten krabat som definitivt inte har bestämt sig för huvud neråt (än). H*n sitter fortfarande, hoppas verkligen att den vänder sig av sig själv.

Snart kan jag nog inte hålla mig längre.... i morron måste jag börja med mitt adventspyntande!! Tar nedervåningen först, för den syns inte utåt gatan, så då syns det inte att man tjuvstartar (hos mig får man tända på fredagen innan advent, inte tidigare.... helst) Jag ska ha ljusstakar i gästrummet, och mest troligt en röd trasselstjärna i gillestugan, funderar på om det går att ha nåt i Lars hobbyrum, mest pga att han inte har nåt uttag därinne, eller jo det har han, men det kräver att taklampan är på å de vill man ju inte ha dygnet om heller.

I köket blir det en stor glasflaska med en ljusslinga i i stora fönstret och i det lilla en vanlig mässingsstjärna.
I Hallen blir det mest troligt som ifjol, en glasboll med slinga i. "Salen" mina fina stakar från Jula, lillrummet får en ängel, Sovrummet en vit snösprayad trästjärna och datarummet får en stake tror jag... får lite grejer över så man vet aldrig hur det blir!
Jag har inte bestämt hur många rum som jag ska byta gardiner i... sånt stök för bara en månad drygt - å tänk om bebis bestämmer sig för att komma innan jag har hunnit plocka bort! *hemska tanke* Jag brukar ta bort redan direkt efter nyår för då är jag mätt på alla julsaker!

Hur gör du?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag satte faktiskt upp nya gardiner idag. Mest för att det är lättare när Alvin inte är hemma när man ska stryka dem.

Och senast på lördag kommer resten upp, stakar och stjärnor. På söndag har vi annat för oss!



När året är slut åker grejerna ner igen. Då har jag lessnat.

2009-11-26 @ 20:33:48
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Mela

Äääääääääälskar verkligen julen ...

Och pyntar och donar en himlans massa.. Dock bryr ja mig inte om gardinerna iår förutom i vardagsrummet faktiskt...

Å sen ska de juh bort typ 2-3 dagar efter nyår.. ;)



Hoppas du & Bebis mår bra..

KraaaaaaaM

2009-11-29 @ 20:20:39
URL: http://skjutenskata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback