avstämning och överklagan

Förra veckan eller nä, den 16:e fick jag ju avslag på min ansökan om HP, då satte jag mig ner direkt å skrev en överklagan! Igår kom ett nytt beslut; jag har nu blivit beviljad!!! Jag kan inte med ord beskriva vilken lättnad det är. Nu är jag bara inställd på att jag kommer få vänta på pengarna istället, men smart som man är så har man ju lagt undan pengar så att åtminstone huslånet, csn, och försäkringarna kan betalas i december.

såhär skrev jag på nyår ifjol

Jag har vissa förväntningar på det kommande året. och jag ska i slutet av nästa år kolla tillbaka på det här inlägget för att se hur mycket av det jag ville skulle ske, har skett...

Detta vill jag:
Plocka ner överskåpet i köket som slukar allt ljus.
Tapetsera om hallen
Bli gravid
Åka på en trevlig resa, i sverige eller utomlands.
Få träffa en doktor som kan säga vad mina utslag beror på.
Vinna lite pengar, så vi kan avbetala lite på bilen, huset eller mitt csn-lån.
Gå ner i vikt.... vilket jag faktiskt SKA, även om jag blir gravid
Skaffa en hund.

jag tänkte nu stämma av lite å se vad som hänt hittills.

Gravid *check*
Åka på en trevlig resa *check* hundutställningen i Varberg. stressigt men roligt.
Vinna lite pengar *check* dock "endast" 20000kr så det blev bara en ny soffa å en sprillans ny barnvagn.
Gå ner i vikt *halvcheck* har iaf inte gått upp mer än 4kg i vikt sen jag blev gravid, och då har jag ju mått bra hela tiden, och ätit i stort sett allt jag velat. Har helt enkelt tagit av mina egna reserver, vilka är stoooora!!

REsten har jag inte hunnit med, dock har vi ju tapetserat om både sovrummet och gästrummet nere. (eller jag rättare sagt). Nånting säger mig att om gud är god och pappa är givmild kan det komma lite pengar framöver som vi kan lägga på köket eller tvättstugan. Båda måste åtgärdas. Tvättstugan/duschen måste fixas till såtillvida att det ska upp takgips i duschrummet så vi kan sätta dit en duschkabin, färg på väggarna, och en fläkt som kan leda bort fukt. i själva tvättstugedelen ska det gipsas upp på väggarna så det blir rakt, å sen målas å göras fint.Just nu är väggarna så buckliga så det ser ut som vattenskador, vilket det inte ska vara eftersom det är GRUS runt hela vårat hus! detta ska ju inte samla vatten utan leda bort det! tror dock att vi ska försöka få tag på en såndär fuktmätare bara för att se, ändå. Man vill ju vara säker.
I köket kan det bli så att både överskåpet på "bardelen" och även det mesta av nederdelen ryker eftersom vi såg hos ett par i Hammarstrand som bor i ett precis likadant hus, hur snyggt det kan vara. Får väl investera i ett bord så det finns nåt att baka på!

Nu blire unga mödrar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att den gick igenom. Kommer nog inte heller behöva jobba.

Du har bockat av många saker på din lista, det ska du känna dig stolt över!

2009-10-01 @ 20:07:38
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker man får rätt bra med pengar när man har HP. Och visst att det kan vara segt en del dagar, men man har tid att ta det lugnt och göra allting man skjuter upp annars. Jag ser frameot en "arbetslös" höst!

2009-10-03 @ 16:05:10
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback