Tjockis!

Ska man tåla att folk säger -Hej tjockis, bara för att man är gravid? är det nån jäkla lag på att folk ska säga så åt en nu eller? Är det även självklart att alla får klappa en på magen bara för att man är gravid? nästa gång någon klappar på min mage ska jag klappa tillbaka på dennes mage!! Min mage är min, inte någon allmän egendom!

Jag har en önskan om att alla som ingår i min nära familj ska vaccinera sig mot den nya influensan. Massa folk tycker att jag är larvig som vill det. Det tycker inte jag. Själv ska jag gå till veckan å vaccinera mig. jag och 289 st andra i kommunen, eftersom vi bara fick/får 290 doser totalt den här gången, och jag tillhör både riskgruppen och personalkategorin så jag ska absolut ta sprutan!
Har dock inte bestämt mig hur jag ska göra med dom som inte vill vaccinera sig men som ändå vill vara i mitt barns närhet. ingen spruta kan komma att betyda ingen bebiskontakt! Nu förutsätter jag ju iofs att man inte åker hit för att hälsa på om man är sjuk, men ändå! Jag vet att en av Lars's bröder inte tänker vaccinera sig!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, ja alla verkar tro att det är ok och säga tjockis! Jag känenr mig ju tjock på riktigt nu och inte bara gravid.



Den där influensan kom verkligen olägligt. Jag är så rädd att det ska bli något fel på bebis när man vaccinerar sig, att det inte är testat nog mycket.

Men jag antar att det ska vara okej.Det måste ju!

2009-10-14 @ 11:53:19
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback