Terracortril

... är en gul salva som innehåller både antibiotika och hydrokortison, fick den utskriven för mitt sår som jag har på höger öra, ytterdelen, i onsdags. Kunde dock inte hämta den förrän i fredags när vi var till stan, eftersom den var slut i Bräcke. Nåväl, har nu smörjit sen dess och jag tycker redan att det känns bättre. det kliar inte och jag upplever det som att jag har mindre utslag på kroppen oxå... ni kanske minns att jag får utslag som vi inte vet vad det beror på:



"förhoppningsvis" så är det nå skit i det såret som nu kommer läka, och som gör att jag inte behöver få så mycket utslag nå mer, samt att jag slipper äta anithistaminer i tid å evighet. Dock hade jag nästan inga utslag när Jeppe låg i magen... minns dock inte hur såret i örat var då... men det har mer eller mindre varit konstant i närmare 3 år.. dvs lika länge som jag har haft utslag.

Idag har vi varit på konfirmation i Revsunds Kyrka! när det begav sig för en annan då drog vi ut på de så de tog 2 dagar.. men jag vet inte vad som var värst.... vi hörde inte ett smack.. prästen bara mumlade hela tiden. Men konfad blev hon iaf Rebecca, herregud var det inte nyss jag bytte blöjor på henne? (nä det var nog 14 år sen ändå - KONSTIGT)

Igår hämtade å bar vi över 1000kg skifferplattor - man kan tycka att det var att överdriva en smula å det var det verkligen, vi behöver egentligen bara 15-20 plattor, inte så många som det blev igår, men dom är dyra att köpa så vi tog dom alla ändå just därför. LArs ska ju köpa hund framöver så det behövs väl lite plattor dit me'. Har ju alltid velat ha en jämthund om jag ska ha en älghund, men dom hårar ju så förbannat så jag kan faktiskt tänka mig en Drever om han vill ha en sån, eller varför inte en strävhårig Tax, dom drar man ju håret av - alltså kan man kontrollera de där med nerhårning ;)

Jeppe växer å frodas, just nu sover han, å har gjort sen halv sju ikväll - det tar på liten kille att vara i kyrkan, eller så beror det på att han är förkyld å har hosta. Hur mycket/lite kläder ska man ha på dom egentligen? ibland undrar jag om det är mitt val av mängd kläder som gjort honom sjuk? svårt tycker jag! men det blir väl ganska varmt däri vagnen så... just nu när det varit så varmt har han haft vanliga kläder, mössa, vantar å en munkjacka.. plus filt ovanpå!

min fisprupp:


Kommentarer
Postat av: Caroline

Man blir inte sjuk av kyla :)

Men jag håller med, det är svårt att klä barn. Man lär sig efter ett tag hur varm dom blir i olika kläder och temperaturer men jag kan ha svårt att välja vad Tilde ska ha på sig. Hon är varm mest jämt så jag har hellre mindre kläder och en filt på, än för mycket kläder nu när det är varmare ute.

2010-05-16 @ 21:45:45
Postat av: carina

Håller med Caroline. Det är alltid svårt att klä små barn. I regel klär man på dem för mycket. Det är alltid varmare nere i vagnen när de ligger o sover. Bra under Jeppe är bra men som sagt . mindre med kläder o kanske en filt som man kan ta av om det blir för varmt. Lägg en termometer i vagnen så får du se vad varmt det är där.

2010-05-17 @ 22:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback